Drinken!

hallo meiden,

Lois is nu 7 maanden. Ze krijgt nog 3 flessen van 200 cc melk... daarnaast groente en fruit. Ik vraag me af hoeveel ze extra moet drinken om voldoende te hebben. Of is drie flessen genoeg? Soms weigert ze gewoon het extra vocht. Meestal een beetje diksap. Ik voel me daar erg onrustig bij.... hoeveel drinken jullie kinderen? Hoeveel vocht is gezond voor een kindje van 7 maanden?

Hoi,

Tijn krijgt nog 3 maal daags borstvoeding. Daarnaast 1 keer brood en fruit en 1 keer warm eten (eet met de pot mee) en fruit toe. Tussendoor nog fruit of een rijstwafel of soepstengel. Bij het eten en het tussendoortje bied ik hem altijd wat water aan en meestal drinkt hij een paar slokjes. Ik kreeg op het consultatiebureau te horen dat in groente en fruit (ik geef het altijd vers, gewoon uit het vuistje) ook voldoende vocht zit en ze daaraan eigenlijk voldoende hebben. Tijn geeft het trouwens heel goed aan als hij dorst heeft. Hij maakt een bepaald geluidje en als je dan een beker pakt of richting kraan loopt maakt hij je wel duidelijk dat je hem goed begrepen hebt.
Ik ga morgen naar het consultatiebureau (ben zo benieuwd of hij wat aangekomen is!) en wil wel vragen hoeveel melk kindjes nog nodig hebben. Wil eigenlijk stoppen met kolven en op mijn werkdagen (2 tot 3 per week) zou dat betekenen dat ik nog maar 2 keer zou kunnen voeden. Heb echter nog wel voor een maandje in de vriezer liggen dus hij zou een maand of 9 zijn wanneer dat zou spelen. Maar goed, das weer even een heel ander onderwerp, sorry.
Waarom voel je je onrustig? Als je dochter tevreden is, lekker in haar vel zit en je het haar wel regelmatig aanbiedt denk ik dat je prima bezig bent. Ze kan inmiddels zelf wel aangeven wat ze wel of niet wil (nodig heeft). Tijn in ieder geval wel... Niet om je aan te vallen of zo... Een goede indicatie is trouwens ook de ontlasting (bij verstopping is er vaak een tekort aan vocht, vet of vezels) en de plasluiers. Zijn deze geel en ruiken ze sterk dan krijgt je kindje waarschijnlijk te weinig vocht binnen. Hoop dat je hier wat mee kunt en je wat minder onzeker voelt!

groetjes Natasja

Hoi
Ik ben gisteren net op het consultatiebureau geweest en heb deze vraag gesteld. Kindjes van deze leeftijd hebben aan 500 cc vocht per dag genoeg. Fruit en groenten bevat ook vocht. Dus ik zal me maar geen zorgen maken.
Groetjes Nurse

Terug
Bovenaan