Drinken!

Mijn kindje is 7 maanden en drinkt 3 keer 200cc melk. (dit drinkt ze meestal op!) Ze eet ook groente en fruit. Daarnaast biedt ik diksap aan, maar dat wil ze niet altijd. Soms drinkt ze wel 150 cc, soms maar een klein beetje.
Weten jullie hoeveel vocht een kleintje van 7 maanden nodig heeft? Wat is het minimale dat ze binnen moeten krijgen?

Bedankt!
 
Minimaal 500 ml. Dat haalt ze met 3 keer 200 ml al makkelijk.
Mijn jongste drinkt nu gelukkig beter, ze heeft een hele tijd ongeveer 300 cc gedronken en dat is eigenlijk te weinig.
 
@reisa, ik heb hier hetzelfde probleem als jij had. Mn dochter, nu 11 maanden, komt niet altijd aan de 500 ml per dag. Het maakt niet uit of ik melk, water, diksap of wat dan ook aanbied.

Mijn vraag voor jou is dus: ging het bij jou vanzelf over, of heb je trucjes en tips voor mij!!

groetjes Pauline
 
Mijn dochter van 7,5 maand drinkt precies hetzelfde. Soms heeft ze heel veel dorst 's middags met de diksap en soms heeft ze geen interesse....
Ik geef ook weleens gewoon water ipv diksap. Dat vindt ze ook prima.
Zolang ze regelmatig een volle plasluier hebben, moet het goed zijn!
 
Ha meiden,

bedankt voor jullie reacties. Sinds een paar dagen drinkt ze weer prima. Diksap gaat er weer erg goed in. Het is dus vanzelf over gegaan. Ik ben blij dat ik weet van die 500 cc, want daar komt ze makkelijk aan. Meestal doe ik ook nog extra water in de fles.... nog een gevolg van de afgelopen maanden, toen ze snel harde poep had. En die flessen drinkt ze goed leeg. Meestal 's middags rond haar groentehap, wil ze meer sap omdat ze dan al een uur of drie geen vocht heeft gehad. Het is gewoon een zuipertje.... maar ik ben er wel blij mee.

Water heb ik natuurlijk eerst geprobeerd maar daar gruwt ze gewoon van... vindt ze niks aan. Wel probeer ik haar elke dag even uit een gewone beker te laten drinken, dan doe ik altijd water. Kan je ook flink smeren zonder je zorgen te maken. Maar dan wil ze het wel.... gek hè?

xx
 
Wat hier hielp was drinken uit een pakje of beker met rietje. En veel afwisselen om te kijken wat ze lekker vindt. Mijn dochter vind appelsap erg lekker en multivitamine. Maar met de sapjes wel uitkijken voor diaree.
Ook kreeg ze regelmatig een klein ijsje en extra fruit.
Nu is ze 18 maanden en nu kan ze (eindelijk) uit een beker drinken en komt ze meestal net aan de 500 ml.
En dat terwijl mijn oudste met 9 maanden al uit een beker dronk en altijd veel gedronken heeft.
Ik heb mijn jongste wel heel goed in de gaten gehouden of ze geen uitdrogingsverschijnselen kreeg, vooral bij diaree of koorts of heet weer. Maar met dat soort dagen dronk ze vanzelf meer.
Ik heb ook wel geprobeerd om de hele dag door slokjes te laten drinken, maar dat werkte hier helemaal niet. Juist als ik bijv. pas na het buitenspelen weer drinken gaf dan had ze dorst en dronk dan zo'n 100 ml. Dat gaat veel sneller dan slokjes.
Zo is ze steeds meer in 1 keer gaan drinken.
 
Hoi,

Mijn jongste is nu 6.5 mnd en krijgt alleen nog BV te drinken.

De oudste kreeg op een gegeven moment water.
Ik heb dixsap, appelsap etc lang uitgesteld.
Vooral kleine slokjes tussendoor schijnt erg slecht te zijn voor het gebitje. En je went ze aan zoet.....
Water vodn mijn zoontje altijd prima.
Obverigens zit in fruit en groente ook veel voicht!
Zo snel drogen ze niet meer uit als ze 9 mnd zijn. Zolang ze traantje shebben als ze huilen is het goed!
 
Terug
Bovenaan