drinken

Hey meiden...

Nog maar weer even een vraagje...

Hoeveel drinken jullie kinderen?
Stefan drinkt 's morgens bij het ontbijt een beker melk of karnemelk. Dan ZEURT ie om 8.30 dat ie zo'n dorst heeft. Hij krijgt dan diksap, maar ZEURT vervolgens om 9u weer dat ie zo'n dorst heeft!
Ik geef hem dan water, maar dat drinkt ie niet... Hij blijft dan wel zeuren...

In de ochtend drinkt hij dus Karnemelk 200ml, diksap minimaal 400ml, water 200ml.
In de middag dan nog 2x iets van 200ml en bij het eten weer iets van diksap (200ml).
Soms drinkt ie 's avonds als wij koffie drinken en Daniek de fles krijgt nog een beetje warme melk.

Maar op een dag drinkt ie dus ongeveer zo'n 1500ml.... Is dat niet een beetje teveel???

Groetjes!!!

Pfff dat lijkt me behoorlijk veel, ben blij al ik de helft er bij mijn meiden in krijg.
Ik kan me dan ook voorstellen dat het hem niet lukt om 's nachts droog te blijven.
En ik zou het eens navragen bij het cb of de huisarts, veel dorst + het verschil van gedrag met minder suiker.

Succes!!

groetjes Daniëlle.

Hey Margo

Thomas haalt dat per 24 uur ook wel hoor. Hij heeft eigenlijk altijd een fles op tafel staan en kan pakken naar behoefte dus eigenlijk. Wij vinden het nog niet zo heel vreemd, hij heeft altijd veel gedronken. Nina drinkt ook redelijk wat, heeft ook een fles binnen handbereik, en ze komen ook netjes melden als ie weer leeg is, hahahah!
( Job zit nu met 2 maanden op 900, dan valt 1500 voor een 3-jarige wel mee denk ik dan maar, hahahha!)

Liefs, marieke

Ben inderdaad van plan om binnenkort eens met hem naar de huisarts te gaan.
*zijn gedrag met minder suiker
*zijn vele drinken
*soms is ie in 1 dag ineens vreselijk ziek, dat duurt dan 1 dag en daarna is ie weer kiplekker, dus we vermoeden dat hij allergisch ergens voor is (honden??)

Moet maar eens een algehele check-up aanvragen haha...

Groetjes!

Dean drinkt ook best veel, altijd al gedaan. Hij komt wel aan de 2 liter per dag. Hij heeft overigens geen suikerziekte. Dat is bekeken toen hij 18 mnd was.

Tip: ruikt Stefan een beetje naar aceton? Dit kan namelijk een teken zijn van suikerziekte.

Zou in ieder geval een beozkeje aan de huisarts vragen. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

Groetjes,
Nelly.

Nee, Stefan ruikt niet naar aceton... daar had ik ook al op gelet. Maar toch is het vreemd. Hij plast ook veel. Maandag maar even onze huisarts een bezoekje brengen!

Groetjes!

Op zich is het volgens mij niet teveel dat drinken.
Maar inderdaad even na laten kijken i.v.m. andere signalen.

Onze dochter drinkt ook zeker wel 1500 ml per dag (als het niet meer is). Ze kan soms echt 3 bekers achter elkaar leegdrinken. Ze krijgt hier melk, dixsap, water of thee. Dus ook in dit gezond. En heel soms (op feestje) siroop of appelsap/ ice tea dat laatste met de helft water verdund.

Ben benieuwd of er iets uitkomt bij de dokter of niet! Laat het maar weten.

En inderdaad is het natuurlijk moeilijk droog blijven 's nachts, zeker als ze 's avonds nog drinken. Maar ik vind op dit moment goed drinken even belangrijker als droog zijn 's nachts.

Vanmorgen hadden we een droge luier!!!!!!!!!
(maar moesten daarvoor wel al om 5.30 uit bed, das iets minder haha)
Vanmorgen toch even naar de dokter geweest. Hij heeft geen suikerziekte (kreeg een vingerprikje). Dus we moeten hem drinken aanbieden op tijden dat we zelf ook drinken. Melk of thee bij ontbijt en lunch, water bij avondeten en met koffie en theetijd mag hij dan een glas diksap. Als hij tussendoor om drinekn vraagt, mag hij alleen water... Zal lastig worden de komende dagen....

We zien het wel... En ach ja, dat plassen.... ik ben inderdaad allang blij dat ie overdag zindelijk is en dat ie niet meer in de luier poept!!

groetjes!

Terug
Bovenaan