drinken....

he hallo,mijn dochterje is nu 7maand en nu wil ik haar wat drinken bij geven als tussendoortje .
Nu heb ik al wat diksap,water en thee geprobeerd maar dit gaat niet van harte.
heeft iemand nog een tip wat ik wel kan proberen?
want ik merk gewoon dat ze tussendoor wel eens dorst heeft.

groetjes ilse mv finn
 
Hoi Ilse,

In waar voor beker/fles geef je haar drinken? Ik heb in het begin het drinken in een gewone fles gegeven en nu (8 maanden) drinkt hij uit een soort rietjesbeker/fles.

Groetjes,

Miriam
 
ik heb het allemaal al geprobeerd,lauwe thee/warme thee,gewoon water ,met diksap.
van een lepeltje drinkt ze het wel maar dat duurt een eeuwigheid!! uit de fles wil ze niet,of maar 2 slokjes want dan heeft ze in de gaten dat het geen melk is! uit de beker gaat soms ook wel,maar is wel een heel geknoei,want volgensmij gaat er het meeste naast of laat ze het weer uit de mond lopen.

ik kan wel eens zo'n rietjesbeker/fles kopen om te proberen of ze dat wat leuker vind.
Heb wel een anti-lek beker,maar dan zonder dat antilek stukje erin,maar daar zit ze alleen mee te spelen zodat er na een kwartier al een hele plas ergens ligt omdat er dan alles uitloopt!!langs haar gezicht op de kleren,echt overal maar niet in de mond!

Nog meer tips zijn welkom!!
 
Hoi, bij mijn dochter maakte ik gewoon roosvicee dat ik een beetje opwarmde in de magnetron. Klinkt raar maar dat nam ze wel. Koud hoefde ze het niet. Langzaamaan afgebouwd tot het lauw/koud was. Ging prima.
 
in het begin deed mijn dochter het ook niet, ben begonnen toen ze 6 maanden was. Ze is nu bijna 8 maanden en nu drinkt ze overdag warme thee. Zelfs af en toe warme limonade. Blijf gewoon proberen.. ik deed wel eens een flesje water met een heel klein beetje melk een half tot 1 schepje melk.
 
het enigste wat mijn zoontje lust qua sapjes is roosvice. water vindt hij wel lekker maar behalve zijn fels lust hij niks met een smaakje. tot hij last van dunne ontlasting had en ik roosvice stop probeerde, dat vond hij wel lekker. wie weet een idee.
 
Zelfde probleem hier, ze wil niks. Ben begonnen met proberen toen ze 6 maanden was, nu is ze 8, maar niks ervan. Niet uit de fles, en niet uit een tuitbeker. Doe nu water in een gewone beker, en probeer haar kleine slokjes te geven. De beker in de mond ziet ze als spelletje, maar als dan het water komt drukt ze hem hard weg. Het is wel een beetje doorzetten dus....Op deze manier krijgt ze tenminste iets binnen.
 
Terug
Bovenaan