drinkprobleempjes

tja het blijft terugkomen met die kleine van ons
zo wil ze elke nacht een extra fles en zo drinkt ze amper
ook ander drinken is lastig
ze wil niet uit de fles, daar mag alleen de voeding in
een tuitbeker word alleen als bijtring gebruikt
een rietjesbeker hmmm weggegooid
een gewone beker, ja leuk maar dat vindt mama niks teveel geknoei
drinkpakje ja leuk maar niet aan zuigen, mama moet knijpen

en alleen een paar slokjes

ochtends is max 150ml voeding maar meestal drinkt ze veel minder, of helemaal niet en pak ik de lepeltjespap erbij dat werkt soms

fruit grote pot lukt redelijk, wat niet opgaat komt bij het brood wel op, extra bij drinken doet ze niet

brood gaat ook redelijk goed en paar slokjes melk uit een beker
soms heeft ze een bui en wil ze dit niet

middags lange vinger ging normaal snel op maar op het moment wil ze die niet

avondeten gaat redelijk goed sidns ze met de pot mee-eet. uit een potje vind ze gewoon niet leuk meer. en dan toetje na

avonds naar bed gaan weer de fles 150ml maar ja meestal ben ik blij als ze 120 drinkt

om elf uur is de fles ook terug en ook 150ml als die al op gaat

Het was eerst 200ml ochtends en bij naar bed gaan!
En we hebben ook al een nacht gehad dat ze elke 2 uur drinken wou.

slikken kan ze, zuigreflex heeft ze, en toch grrrr
dinsdag maar bij het CB vragen. Ze moet toch voldoende vocht binnenkrijgen

Nu moet ik zeggen dat ze al haar hele leventje lastig is met eten en heel wisselend. Maar tis toch weinig vocht wat ze binnen krijgt?
vandaag ging het weer beter

groetjes Sabine

Ja t is wat met die kleintjes....

Lasse heeft eigenlijk altijd goed gegeten en gedronken...deze week gaat t minder...

De flessen pap/melk/baby-thee gaan wel super hoor.
Hij heeft alleen 3 dagen heel moeilijk met brood gedaan en is vanaf maandag al aan het kloten met warm eten...

Maar toetjes gaan er wel goed in...en de fruit ook...

Maak er nog maar geen drama van...we zien het wel.

Het cb zit uiteindelijk ook voor je vragen idd...ik zelf denk altijd maar zo, wat ze willen hebben krijgen ze ook...

Bij ons denk ik dat het met nieuwe tanden te maken heeft...we wachten maar ff af...vrijdag mogen wij naar cb..

Liefs mij

nou ik had beter geen topic kunnen maken

gisteren:
17.30 65ml+avondeten+toetje
19.00 135ml
20.00 100ml
23.00 135ml
3.15 100ml
vandaag
7.00 100ml
10.00 grote pot
12.00 3/4 boterham
14.00 200ml!! zo uit niks!
17.30 kleine pannekoek+beetje spaghetti+toetje
19.00 150ml en ze vroeg zelf om paar slokjes appelsap uit mijn pakje

zo leuk kwam ze in haar loopstoeltje, handjes uit naar het drinkpakje toen mondje open en deed ze zelf pakje naar haar toe hihihi ik moet knijpen voor haar dat wel

de tandjes moeten nog doorkomen, ze kauwt overal op dus dat kan haar wel dwarszitten, en deze week ineens maatje 74 ipv 68, weer een groeistuip blijkbaar

Vandaag 1e stapjes gedaan! eerst bovenlichaam naar papa en dan stapje voor stapje haar voetjes, omdraaien en bovenlichaam naar mama laten vallen en dan weer stapje voor stapje hihihihi geweldig

Ik vind het zo erg dat ze zo wisselend is, dan netjes volgens het lijstje en dan totaal niet en elke dag kan anders zijn. ook haar dutjes verschillen, maar daar zit gelukkig meer regelmaat in. Alleen was vandaag weer zo'n dag dat ze alleen 2x half uur geslapen heeft tussen 8 en 20 uur! ze is zo druk met lopen en oefenen dat ze gewoon niet wil slapen.
Hoezo eigenwijs
ik denk dat ik lang kan wachten voor ze stabieler eet en drinkt. maar sommige dagen haalt ze amper een halve liter, en dan maak je je wel zorgen

Enige tips om haar te leren drinken uit beker of tuit of rietjes? of gewoon wachten tot ze er klaar voor is?

wij moeten dinsdag naar de CB, daar krijg je vaak maar weinig antwoorden.

groetjes sabine

Helaas geen tips...blijven proberen en aanbieden, heb ik bij Nova ook gedaan en dat is allemaal goed gekomen hahahaha...

Ja ok halve liter is niet veel denken wij, maar Nova dronk na een jaar maar 300ml gewone melk (meer mag dan niet) en 250/300ml sap als ze het al redde...

Als ze lekker allert blijft en blijft groeien moet je je niet te druk maken joh, en net als dat slapen, als ze echt moe zijn slapen ze wel, ze willen op deze leeftijd gewoon steeds meer ontdekken...

Net maatje 74...echt een poppetje dus...Lasse draagt 86/92 boven en 80/86 onder...gister een jeans-bermuda voor hem gekocht, nou zag gelijk al dat hij 86 niet red, dus maar maatje 92 gekocht.

Groetjes...

jeetje, wat een strubbels allemaal.
Jurjen heeft hier weinig last van die eet met de pot mee sinds ander halve week en met de tandjes is het wel eens wat minder. hij heeft 80/86 van boven en 74/80 van onderen.
hij heeft gister pannenkoek gegeten, maar dat valt nog zwaar want was vandaag niet helemaal in zijn hum.
Jurjen drinkt 's morgens papfles 210 en 's avond voor t naar bed een papfles 180. tussen door 100 ml water of limonade oid. heeft vlagen van dorst. fruit is zo weg.
het enige waar hij wel een beetje last heeft is dikke ontlasting, maar is gelukkig nu wel soepel, het is ook wel eens keihard geweest.

ik denk gewoon blijven aanbieden en zolang ze niet suf of zo zijn valt het wel wat mee, goed blijven kijken naar je kind.

groetjes maaike

ja van tandjes kunnen ze i.d.d even niet goed in hun vel zitten.
demi slaap ook nog steeds onregelmatig en nu ook nog heel licht waardoor ze vaak snel wakker word en dan gaat huilen.

voor drinken het ik een tip zo`n drinkbeker van kiddeboo is zo`n ronde beker met een silionering
demi wilt ook alleen flesvoeding uit een fles.
en ranja/water/thee uit een ander beker.

kus

cb geweest: 7500gram en 67cm! voor ons heel groot hihihi maar als ik dat van jullie lees is ze zelfs nog klein

CB zien geen problemen

mara heeft nu blijkbaar weer haar eetdagen en ze eet gewoon met de pot mee, mijn pot dan want manlief heeft nog steeds eetfobie

de cbarts vind het heel goed dat ze wel uit een beker wil drinken (ze bedelde om mijn beker water die ik daar kreeg) want dat is alleen maar beter, oftwel ik moet het maar accepteren dat mijn kindje niet alleen wil drinken maar liever samen met mama en lekker knoeien

leuk om te horen dat ik niet de enige ben die mijn kind pannekoek voert hihihihi

groetjes Sabine

wel heel herkenbaar! Noa was ook van de avondvoeding af en sliep heerlijk de nacht door voor wel geteld een maand, nu komt ze weer en heeft schijnbaar die fles nodig..... overdag eet ze prima alleen het bijdrinken gaat hier ook niet.....

zal wel een fase zijn...helaas

Terug
Bovenaan