Drinkt baby te veel?

Hi!

Onze dochter van 6 weken (nu ongeveer 4100/4200 gram) drinkt 6 flessen van 120. Het cb zei dat we mochten ophogen van 110 naar 120, maar dat er dan wel een fles af moest, dus 5 flessen. Dit redden we alleen echt niet, want snachts komt ze nog. Ritme is nu (ongeveer) :
06:30
10:30
14:30
06:30
10:30
Tussen 02:00/03:00

Sinds we 120 bieden is ze net meer tevreden en ze drinkt ze ook allemaal op. Meer moeders die het advies van het cb "genegeerd" hebben?
 
Doen waar jouw kleintje tevreden mee is. Zolang ze lekker blijft groeien, tevreden en vrolijk is, gewoon dit lekker blijven doen. Niet alle kindjes zijn hetzelfde en hebben dus ook niet allemaal hetzelfde nodig. Zo heeft onze dochter (nu 1) nog een hele tijd een ‘nacht’ flesje gehad rond 23.00, terwijl ze dit volgens cb echt niet meer nodig had. Ons dametje wel, anders sliep ze heel onrustig. Ze is er uiteindelijk met 10 maanden zelf mee gestopt en slaapt meestal heerlijk.
 
Ja, hier!
Als ik me niet vergis dronk onze dochter met 8 weken 6 á 7 flessen van 150ml per 24 uur. En dan kreeg ze ook nog voeding voor hongerige babys.

Volg je gevoel mama. Zolang je kind niet te dik word of aangeeft dat ze echt genoeg heeft gegeten doe je niks verkeerd. Als een baby genoeg heeft gehad drukt het de speen uit de mond.
 
Dankje voor je reactie! Blijf idd goed naar der kijken, ze zal het wel nodig hebben. Op mijn eigen manier doen en advies niet helemaal opvolgen wordt ik toch een beetje onzeker van bij zo'n kleintje ?
 
5x120 is weinig hoor! Gewoon 6x120 geven, je kan toch niet zomaar een voeding schrappen? Mijn dochters kregen lange tijd 6 a 7x 120cc! Zelfs een poosje 6 a 7x150cc!

5x120=600cc. Das echt heel weinig. Ze mogen gerust 800-1000cc per 24 uur. Mijn dochters zaten zelfs geregeld boven die 1000cc. Nu waren ze ook wel grote eters, maar toch..

Ik werk ook op een kinderdagverblijf en heb echt nog nooit gehoord dat een baby 'maar' 5x120cc krijgt. De kleinste baby's die er bij ons zijn (rond de 10 weken oud) krijgen 120-150cc, elke 3 uur! En ja, ook in de nacht. Een enkeling drinkt al 180cc elke 4 uur.
 
Zeeuwsmeisje schreef:
5×120 is weinig hoor! Gewoon 6×120 geven, je kan toch niet zomaar een voeding schrappen? Mijn dochters kregen lange tijd 6 a 7x 120cc! Zelfs een poosje 6 a 7x150cc!
5×120=600cc. Das echt heel weinig. Ze mogen gerust 800-1000cc per 24 uur. Mijn dochters zaten zelfs geregeld boven die 1000cc. Nu waren ze ook wel grote eters, maar toch..
Ik werk ook op een kinderdagverblijf en heb echt nog nooit gehoord dat een baby ‘maar’ 5x120cc krijgt. De kleinste baby’s die er bij ons zijn (rond de 10 weken oud) krijgen 120-150cc, elke 3 uur! En ja, ook in de nacht. Een enkeling drinkt al 180cc elke 4 uur.


Vond het zelf dus ook erg weinig.. Dankjewel voor je reactie, ik blijf voorlopig gewoon lekker deze hoeveelheid geven ☺️
 
Ze drinkt eerder te weinig dan teveel in mijn ogen ;) Dat ze het 4 uur lang red op 120cc is echt super knap. Want dat mag gerust elke 3 uur!!

En die nachtvoeding moet je je niet druk om maken. Ze is nog super klein. Hier hadden ze tot 10 maanden geregeld een nachtvoeding nodig om door te kunnen slapen, en dat is echt niet gek hoor.

Wat wil het CB dan, dat ze van 23.00-7.00 doorslaapt op 120cc terwijl ze nog maar 6 weken oud is? Niet naar luisteren hoor, das echt een advies uit een boekje. Volg je hart en geef je kindje eten als ze honger heeft :)
 
Doorslapen verwacht ik ook zeker nog niet op deze leeftijd. Ons zoontje deed dat vanaf 4 weken al, maar ben me zeer bewust dat dat uniek is haha! Qua tijden doe ik het redelijk op verzoek. Soms komt ze na 3 uur en andere keren 4/5 uur. Ze is gewoon een stuk meer tevreden met deze hoeveelheid en hou het ook lekker bij 6 flessen☺️. Super bedankt voor je uitgebreide reactie! We gaan gewoon door met het cb "negeren".
 
Terug
Bovenaan