drinkt fles steeds voor de helft

hallo ik heb een zoontje van 6 weken die eerst bv heeft gehad en sinds 2 weken kv. ik geef hem 120 cc maar die krijgt hij 9 van de 10 keer niet op drinkt vaak maar de helft,betekend dat hij vaak na 2 uur alweer klaagt(om t maar zo te noemen) ik gebruik de avent fles met speen nr 1 want met de grotere speen verslikt hij zich. hij weegt 5kg op dit moment. vroeg me af wat jullie doen als je kindje de fles niet leegdrinkt en na 2 uur zich weer meld en welke speen jullie t beste bevalt en hoeveel cc normaal is voor een kind van 6 weken en 5 kg weegt. hoop vragen he?en dan te bedenken dat dit mn vijfde kindje is(je blijft onzeker elk kind is weer anders pff) bedankt alvast groetjes simone

Mijn dochtertje is 10 weken en krijgt momenteel gekolfde melk( in de zoveelste poging van de spruw af te komen omdat ik bang ben dat ze misschien straks alleen fles wil, maar ben langzaam weer begonnen met bv). Ik word een klein beetje gek van haar drinkgedrag. De ene keer drinkt ze met gemak 150cc op, dus de keer erna maak ik dat dan ook warm en dan krijg ik met veel pijn en moeite 50 cc erin. Kan telkens melk weggooien en baal daar dan weer van( ben zuinig op de moedermelk aangezien ik alles wat in de vriezer lag moest weggooien ivm spruw) Dus dan denk ik weer laat ik niet teveel warm maken zodat ik niets hoef weg te gooien en dan wil mevrouw ineens wel weer veel.
Ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat normaal is voor en kindje van 10 weken.

Ik lees dus ff mee naar de tips die jij krijgt en dan ook gelijk mijn vraag, hoeveel hoort een kindje van 10 weken te drinken?

He,

Mijn zoontje is nu 6,5 week, nog geen 5 kilo en zit op 5 voedingen van 165cc per keer. sinds gister, hiervoor kwam hij 6 keer.
Jou zoon mag 5 voedingen hebben van 180 water en 6 scheppen, dus 200 cc.

Als die van ons in slaap valt tijdens een voeding dan probeer ik hem wakker te maken, dit kan even met hem lopen, luiertje verschonen. Wordt hij niet meer wakker, dan is het helaas maar pech.
Probeer dan de voeding te rekken, doormiddel van een speentje ofzo. Anders krijg je er geen regelmaat in.

Dan is er nog de vraag, of je kindje beetje klaagt of echt huilt om voeding? Ik zou proberen je kindje meer cc te geven, en echt op tijden dat je weet dat hij wakker is. Ik heb hier ook wel eens de fout gemaakt dat ik te snel met de fles was, zeg maar voor het huilen aan, en dan laat hij hem inderdaad staan.
Wat trouwens ook helpt, is vaker boeren tussendoor, dan blijft je kindje veel wakkerder en heeft hij meer plek ik zijn maagje.

succes

oja ik heb een dr Brown fles, en dan gewoon de eerste speen, de vervolgspeen gaat erop als hij 3 maanden is. Misschien gaat het toch de traag je avent fles en moet hij te hard werken waardoor hij in slaap valt :)

gr. nath

bjorn is bijna 7 weken (pffffffff wat gaat t hard zeg) en is rond de 5 kilo.
hij drinkt nu 180cc + poeder.
5 voedingen op een dag (geen nacht meer)

maar elk kind is anders.
vraag het even na bij het cb?
je kunt wel meer aanbieden maar als de fles toch niet leeg gaat is het idd zonde vd voeding.
en dwingen heeft geen zin, dan spugen ze het vaak weer uit.

om de 2 uur is wel heel kort, kun je het evt een paar keer rekken om om de 3 uur te voeden? even wandelen als hij begint te huilen zodat hij gerust word gesteld.
zo doorbreek je misschien de cirkel dat hij om de 2 uur kleine beetjes drinkt en dan dus meer gaat drinken en om de 3 uur gaat komen?
iik weet het ook niet maar zo zou ik het proberen.

en de fles.... ik raad ook dr browns fles aan..... heb m ook en wil niks anders meer!

succes ermee

gr marijke

mijn meissie is 4 weken en drinkt net zo!!
komt ook om de 3 uur maar meld zich al om de 2,5 uur..
ze drinkt in het begin gulzig en dan is ze gewoon klaar!
120 drinkt ze 3 keer op een dag de rest 90 of soms iets meer of iets minder!
nu heeft ze ook nog spruw dus ik dacht komt daar van maar nee hoor... hooort bij dr denk ik want aan speen en fles ligt het niet.. (hier in ieder geval niet)
ik heb difrax s fles. avent gaat bij ons te snel.

liefs

Hoi,

Diederik is 4 weken en ik heb dagen dat hij een lekker ritme heeft, maar gisteren kwam hij na 2 uur alweer voor een volle fles... dan denk ik: waar laat je het!?

Ik denk dus dat ik langzamerhand naar minder voedingen (zit nu op 7) toe moet, maar meer per keer (nu maak ik eigenlijk 120 + poeder = 130 cc) en soms gaat die helemaal op, soms laat hij wat staan. Maar vanmorgen had hij 70 cc op, toen viel hij in slaap. Een uur later ging er nog eens dik 100 in! Dus ik denk dat hij bij de eerste voeding nog niet hongerig genoeg was maar uiteindelijk aan die 70 echt niet genoeg had.

Diederik is overigens ongeveer 5 kilo, maar omdat hij nog maar 4 weken oud is, kan hij nog geen te grote hoeveelheden aan denk ik. Maar goed, donderdag voor 't eerst naar het cb, dan zal ik hopelijk wel wat advies krijgen!

Ik gebruik ook de Difrax S fles, ik vind het nadeel dat het per speen nogal verschilt hoe hij de fles leegdrinkt... zou niet moeten mogen denk ik!

x

Idd eventjes proberen te rekken met het speentje. Dit doe je maar 2 dagen hoor!

Daarna komen ze vanzelf wel om de drie tot vier uur! Dit was ook het advies van het CB.

Ik vind dat jullie kinderen veel drinken hoor!
Stan zit nu op 5 a 6 voedingen op een dag van 140 cc, en hij weegt ook rond de 5 kg, maar hij wil ook niet meer. Als hij meer dinkt spuugt hij de helft weer eruit....

liefs

Terug
Bovenaan