Drinkt flessen niet leeg

<p>Hallo </p><p>Mijn dochter bijna 5mnd drinkt nooit haar flessen leeg. Dit is al een gehele tijd zo.  Ze krijgt 180+6 aangeboden 5 a 6 voedingen. Maar ze drinkt dan vaak maar 60 a 120 ml van op. In de nacht drinkt ze m wel leeg.  Ja helaas komt ze nog 1x in de nacht </p><p>Ook lijkt t overdag dat ze maar weinig trek heeft. Zij is niet zo happig op de fles als ik naar andere baby's kijk om me heen. Ze huilt wel als ze honger heeft maar drinkt dan 20 ml en stopt duwt de fles weg. En gaat huilen. Hop nog keer proberen en drinkt dan vaak nog 60 a 80 ml bij.  En dan is t klaar.  Ze is ook vaak erg onrustig.  </p><p>Ik heb t gevoel of ze nog wel meer wilt maar niet lukt ofzo.  </p><p>We hebben kma voeding plus jbpmeel dit geven we in dr brown fles met speen 2. Speen 3 lijkt te snel te gaan.  </p><p>Gister zijn we begonnen met een hapje dus hier kan t niet aan liggen dat ze minder honger krijgt van t hapje. Ze heeft amper door geslikt. </p><p>Cb ga ik donderdag heen om te kijken hoeveel ze weegt.  En dit te bespreken </p>

Ik had dat tot sinds kort met mijn dochtertje ook. Ze is nu ruim 4 maanden. Ze zat op 5 flesjes en dronk bijna nooit leeg en liet altijd minimaal 50 cc staan terwijl ze wel 200cc kreeg aangeboden. Gelukkig slaapt ze de nachten altijd door. Maar we hebben haar gewoon een fles minder laten drinken, in eens weggehaald. Op verzoek van het CB.
Nu drinkt ze mooi om de 4 uur en drinkt ze haar flessen ook leeg. Haar laatste flesje krijgt ze tussen 7 en 8 en doe ik er rijstebloem bij. Dan slaapt ze zo de klok rond.
Succes in ieder geval!

Ik heb even terug zitten lezen in het kinderdagverblijf boek van mijn dochtertje.
Toen ze 5 maanden was dronk ze nog maar flesjes van max 80 ml, met moeite, huilen als ze de fles al zag en ook wegduwen. Inmiddels is ze bijna 10 maanden en drinkt helemaal geen flessen meer, al een tijdje niet. Borstvoeding is ook bijna afgebouwd. Ze leeft qua vocht op pap, yoghurt, fruit en extra groenten. Ze houdt ergevan eten,rg maar niet van drinken. Ze drinkt slokjes water uit een oefenbeker van difrax, maar ook melk weigert ze daar uit.
Ze is wel wat extreem hierin, maar ze doet het goed. Groeit goed, ontwikkelt zich normaal en is een blije baby. Wel komt ze s nachts nog steeds, maar dat lijkt steeds minder om honger of dorst te zijn. 

Hey maak je niet druk, ik heb ook een meisje van inmiddels 7 maanden en zij is ook niet zo’n drinker. Hebben ook al van alles geprobeerd maar niks werkt ze komt nogsteeds 2x snachts en drinkt dan wel inneens veel. Ik probeer gewoon die hapjes steeds meer te geven zodat ze als ze 1 is gewoon met de pot mee kan eten en we flesvoeding helemaal kunnen laten vallen. 

Onze zoon (5,5 maand) drinkt ook niet super. Hij heeft vooral fases waarin hij bar slecht drinkt. Meestal duurt dit zo'n 1 tot 2 weken en dan heeft hij weer eventjes grote honger. Zn 2 flessen 's avonds gaan meestal wel leeg. 
Ik zou je kindje eens laten wegen bij het CB (misschien tijdens zo'n weeguurtje). Als ze goed groeit, ontwikkelt, vrolijk is en genoeg plasluiers heeft, hoef je je niet druk te maken :) 
Ons buurmeisje was ook niet zo'n drinker en ook te licht voor haar lengte en leeftijd. Nu ze vaste hapjes krijgt haalt ze de 'schade' in en groeit ze goed! Sommige kindjes zijn ook gewoon niet zo van de melk. 

Ons zoontje wilde ook bijna geen fles wij zijn toen in overleg over gegaan op vaste voeding en dan uiteraard nog 4 x fles van 120 aanbieding en voor het slapen 180 of papje. Nu 10 maanden en heeft 1 avond fles rest volledig met ons mee en gaat supper.. hier zijden ze kijk naar je kleine ze geven aan als ze klaar zijn voor meer enzoals ik het lees en jullie knapperd dat wellicht ook.

1x in de nacht komen is keurig voor een kindje van 5 maanden!!
Mijn dochter kwam tot een maand of 10 ook nog voor een voeding s nachts. Ik gaf op den duur s nachts geen hele volle fles, maar nog maar 90cc. Zo heb ik die nachtfles afgebouwd. En dan dronk ze om 7.00 s ochtends keurig haar flesje leeg. 
Als je kindje s nachts een volle fles krijgt, heeft ze s ochtends vroeg nog geen grote honger natuurlijk. 
Probeer die nachtfles steeds wat minder te geven. Een week 150cc, dan een week 120cc, dan 90cc.. zo went je kindje langzaam aan wat minder voeding s nachts en drinkt ze s ochtends misschien de 1e fles beter! Voor ons was dit dé oplossing!
En maak je niet druk dat je kindje s nachts nog drinken wilt, dat is echt NIET gek! Tot ze 1 jaar is, of misschien wel langer, horen gebroken nachten er gewoon bij! Accepteer dat! :)

En misschien gewoon een Aventfles proberen? Dr Brown is een fijne fles voor krampjes maar met 5 maanden hebben ze de krampjesperiode wel gehad. Uit een dr Brown fles drinken ze echt langzamer. Ik werk op een kinderdagverblijf, ik raad ouders vanaf een maand of 5 een Avent of Difrax fles aan met een 2/M-speen. 
Dan drinken ze wat makkelijker dan uit een dr Brown fles. Werkt voor veel kindjes echt goed. Dr Brown is vooral handig de eerste 4 maanden, daarna niet meer noodzakelijk.

Terug
Bovenaan