Drinkt ie wel genoeg?

Naar aanleiding van het topic van Suzan,

Lukas krijgt 's ochtneds 250 cc pap
Een pakje drinken (roosvisee 200 mil) halverwege de ochtend

Bij de lunch drinkt hij een paar slokken melk (niet veel)

's middags limondae of ook weer roosvicee, ongv 200 mil.

En bij het avondeten een paar slokken water.

Als ik hem de hele dag limonade of roosivee zou geven zou hij wel meer drinken maar echt gezond is dat niet (denk ik).

Hoevell drinken die van jullie en wat? Water wil hij niet en melk ook niet.

Hiya Annemieke!

Nu ik toch met plaatjes bezig ben....heb je dit wel eens geprobeerd? Het is een dop die op bijna iedere fles past en het in een peuterfles veranderd (antilek!) Max vindt het namelijk veel interressanter als hij water kan drinken uit een zelfde fles als mama. Je hebt hier ook van die kleine pakketjes die je aan een fles water toevoegd (bevat geen suikers etc.) die het water een smaakje geven, soort van dieetdingen, maar het helpt Max vaak wel om zijn water te drinken, en het lijkt me beter dan de hele dag siroop of limonade.
Max is niet zozeer moeilijk met drinken, maar hij is gewoon te druk en vergeet het steeds. Haha dus ik ren de hele tijd met een sippycup achter zijn kont aan.

Ajuus, ilja

Hoi Ilja,

Waar haal je zo'n handige dop? Ik heb namelijk ook een dochter die liever uit een flesje drinkt. Maar soms knoeit ze dan zo erg. Dat is niet zo erg als we thuis zijn want daar heb ik kleren genoeg, maar loop niet met heel veel shirts op straat.

Groetjes

Hoi Annemiek,

Zo te lezen drinkt Lucas ruim een halve liter per dag en dat is echt genoeg hoor. Ook ik ben geen voorstander van flesjes of bekers sap de hele dag binnen handbereik. Buiten dat het veel geknoei oplevert (hier in ieder geval), is het ook niet echt gezond voor de tandjes als er steeds zoetigheid binnen komt. Water kan natuurlijk geen kwaad, maar ook wij hebben min of meer vaste drinkmomenten op een dag.

Overigens is Sophie ook geen melkliefhebber, maar ze drinkt wel melk&fruit en alle smaken optimel. Die krijgt ze dus ook regelmatig, komt ze ook weer aan haar zuivebehoefte op een dag.

Maar om op je vraag terug te komen: volgens mij drinkt hij genoeg en als zijn luiers nat genoeg zijn en niet sterk ruiken (bij alleen een plasluier natuurlijk duh) is dat ook altijd een goede graadmeter.

Groetjes
Susan

Hiya wammes!

Nou ik heb het even geprobeerd te googelen maar ik kan het zo 1 2 3 niet vinden in Nederland. Ik woon zelf in de V.S. en hier zijn dit soort doppen in vrijwel iedere supermarkt verkrijgbaar. Ik heb er standaard een in de luiertas, en ik moet zeggen....errug handig!
Ik zal hier even kijken welk merk het meest gangbaar is en wie weet dat dat het zoeken in Nederland wat makkelijker maakt. Dus ik kom er nog op terug.

Ajuus, ilja

Dean drinkt heel erg veel. Zo'n 1,5 tot 2 liter per dag. Melk, appelsap, Wicky of  siroop. Hij is echt verslaafd aan melk ☺. Ik vond het eerst zelf wat veel, maar de arts vond het goed en ook hetgeen wat hij drinkt. Z'n beker staat niet altijd binnen handbereik hoor. Ik geef hem 's morgens en 's middags 2x drinken en 's avonds 1x. Dean heeft overigens geen suikerziekte, waar eerst nog even aangedacht werd.

Je kindje geeft zelf wel aan hoeveel drinken hij nodig heeft. Bij de één is het net voldoende en bij de ander heel veel. Maak je niet druk hoor.

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan