drinkt mijn kind te weinig?

Hoi allemaal,

Ik heb een dochtertje van 10 dagen oud en ze zit nog steeds niet op de hoeveelheid voeding die ze zou moeten drinken. We doen nu 90 cc in haar flesje maar ze valt bijna altijd in slaap na 60 of 70cc...Wakker krijgen is echt niet mogelijk! En erin proppen werkt averechts want dan gaat ze spugen en ben ik nog verder van huis....Ze kan vaak ook niet genoeg boeren omdat ze is slaap valt en dat is ook shit ivm spugen daarna. Ook meld ze zich steeds sneller omdat ze honger heeft na 2 uurtjes ofzo en dan is ze zo overstuur dat ze veel te gulzig begint te drinken met alle gevolgen van dien....Wel heeft ze voldoende plasluiers en ze blijft goed op temp. en is heel alert. Ik maak me gewoon zorgen omdat ze in het begin al 400 gram is afgevallen waar ze nu dan wel weer de helft van is bijgekomen....Maar toch het maakt me onrustig en ik kan niet echt genieten. Ik hoop dat er iemand is die hier dezelfde ervaring mee heeft/had en wat advies voor mij heeft! Alvast bedankt!!

Groetjes een bezorgte mama

ps: soms haalt ze de schade in door een 7e voeding te drinken maar dit is vaak een nachtvoeding en dat is me afgeraden...???

Hoi Bezorgde mama,

Mijn dochter viel in het begin ook regelmatig in slaap en wou niet de gewenste hoeveelheid drinken.

Wij lieten haar eerst drinken en als ze moe werd gingen we haar luier verschonen. Hierdoor werd ze wel weer een beetje wakker en dronk ze nog weer verder.

Wat betreft de nachtvoeding moet je doen wat goed voelt. Wij hebben Zoë altijd op verzoek gevoed en als ze 'nachts honger had dan kreeg ze gewoon een flesje. Dit heeft ze wel tot 5 maanden volgehouden en nu heel soms krijgt ze nog wel eens wat. Maar nu geef ik haar bijv. 4 water en 1 schepje voeding. Als ik 's nachts dorst heb dan ga ik ook wat drinken.

Groetjes Joyce

Hoi hoi,

Ik vind het heel vreemd dat er bij een kindje van 10 dagen de nachtvoeding afgeraden wordt, weet natuurlijk niet hoe zwaar ze is, maar mijn zoontje zat in het begin op 8 voedingen per dag echt om de 3 uur.

Groetjes Michelle

Ps Dylano woog bij zijn geboorte 2850 gram

Ik vind het ook een beetje vreemd dat nachtvoeding afgeraden wordt. Mij is juist verteld dat je zeker in het begin op verzoek moet voeden. Het is misschien wat zwaar, maar ook daar komt een einde aan hoor. Voor de een wat sneller dan voor de ander. Mijn dochter is nu 5 maanden en komt nog steeds snachts en heeft dan ook echt honger en krijgt dan ook de volledige voeding. Je zegt dat ze 90cc niet helemaal op drinkt. Nou mijn dochter dronk dat ook echt nog niet op hoor met 10 dagen. Ik heb even het logboek van de kraamtijd erbij gepakt maar toen ze 8 dagen was dronk ze echt maar 40 of max 50cc op hoor en ze kwam 8x per dag, dus om de 3 uur.
Ik zou me dus niet al te druk maken. En de meeste babies die verliezen wat van hun gewicht na de geboorte en dat komt er  erna wel weer bij. (mijn dochter had dit niet, maar zij woog maar 2450 gram en had geen reserves)
Ik denk dat je je niet zo druk hoeft te maken hoor en gewoon voeden op verzoek. Vraag het anders even na bij het consultatiebureau.
Succes ermee!

Nog even een tip. Mijn dochter drinkt ook altijd heel gulzig. Ik heb de platte speen van difrax gepakt. Daar zit een extra gaatje in waardoor ze niet ineens teveel voeding binnen krijgt en dus ook minder spuugt. Het heeft bij ons echt goed geholpen.
Misschien dat het bij jullie ook helpt...

Ik snap het helemaal. Mijn 2e dochter is van 13 maart dit jaar. De eerste dronk veel en altijd alle flessen leeg, deze is zo vreselijk lui dat het ook ons moeite kost om voeding er in te krijgen. Ons was verteld 100 cc op dag 10 maar dat lukte echt niet. Ik ging me ook zorgen maken. Wat ik heb geleerd van de eerste is dat ik niet meer zo lang ga zitten klooien dus heb na 2 dagen moeilijk doen meteen gebeld met de vk en de huisarts. Het antwoord was 70 a 80 cc is genoeg en niet gaan proppen....ze geven het zelf aan...als die buik vol zit willen ze gewoon echt niet meer. Ik was er blij mee want laat het nu lekker voor wat het is en voed op verzoek....ik laat er alleen niet langer als 4 uur tussen zitten en vanaf een uurtje of 23.00 laat ik haar komen wanneer ze zelf honger heeft. Als ze nu een keer 30 cc laat staan dan is dat jammer.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes Geertje Mama van Evi en Zara

quote: brasilgirl schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-03-2009 16:35:46'));

Hoi allemaal,

Ik heb een dochtertje van 10 dagen oud en ze zit nog steeds niet op de hoeveelheid voeding die ze zou moeten drinken. We doen nu 90 cc in haar flesje maar ze valt bijna altijd in slaap na 60 of 70cc...Wakker krijgen is echt niet mogelijk! En erin proppen werkt averechts want dan gaat ze spugen en ben ik nog verder van huis....Ze kan vaak ook niet genoeg boeren omdat ze is slaap valt en dat is ook shit ivm spugen daarna. Ook meld ze zich steeds sneller omdat ze honger heeft na 2 uurtjes ofzo en dan is ze zo overstuur dat ze veel te gulzig begint te drinken met alle gevolgen van dien....Wel heeft ze voldoende plasluiers en ze blijft goed op temp. en is heel alert. Ik maak me gewoon zorgen omdat ze in het begin al 400 gram is afgevallen waar ze nu dan wel weer de helft van is bijgekomen....Maar toch het maakt me onrustig en ik kan niet echt genieten. Ik hoop dat er iemand is die hier dezelfde ervaring mee heeft/had en wat advies voor mij heeft! Alvast bedankt!!

Groetjes een bezorgte mama

ps: soms haalt ze de schade in door een 7e voeding te drinken maar dit is vaak een nachtvoeding en dat is me afgeraden...???

Welke onbenul heeft je nachtvoedingen afgeraden?!?!

Je kind is 10 DAGEN, en heeft een nachtvoeding gewoon heel hard nodig!
Op deze leeftijd is het minimum echt 8 voedingen, en je kind weet van nature zelf heel goed hoeveel het nodig heeft en hoe vaak.
Kijk naar je kind, niet naar de klok of de maatstreepjes, ook met kunstvoeding is op verzoek voeden het beste voor je kind.

Terug
Bovenaan