Drinkt mijn zoon te weinig?

Hallo,

Ik heb ook een discussie geopend over bijvoeden,maar nu had ik nog een vraagje over het drinken.
Ik gaf mijn zoon altijd 5 flessen van 200 ml per dag,en die dronk hij meestal wel op zo,n beetje.
Nu ik ben gaan bijvoeden geef ik hem nog 4 flessen per dag,ondanks dat hij nog niks eet van fruit of groente.
Nu drinkt hij alleen al 3 dagen niet meer dan 150 per fles op dus dat is maar 600 ml per dag,hij is wel tevreden,maar zijn luiers zijn niet altijd even nat.
Hij wil verder helemaal niks wat ik hem aanbied.
Is dit niet erg weinig?

Groetjes Lena

Hoi, zolang hij nog lekker vrolijk is, nog wel 4 natte luiers per dag heeft die niet geel/oranje kleuren is het niet erg.
Mijn zoon is ook een erg slechte drinker sinds hij bijna geen borstvoeding meer wil. Hij is nu al 10,5 maand, dus eet hij veel extra, maar voor de 6 maanden had hij alleen maar borstvoeding, en alleen als hij wilde... kon niet kijken natuurlijk hoeveel hij kreeg, maar wel te kort.
Nu drinkt hij nog 1 x borstvoeding, 1 rietjesbeker water van ongeveer 200 ml, en heel soms nog een extra sapje. En dat was het. Ik geef nu wel extra sappig fruit, en een grote bak yoghurt, maar ik denk dat jouw kleintje daar nog te klein voor is.

Terug
Bovenaan