drinkt ze genoeg? 15 wkn

A

Anoniem

Guest
hallo

ik heb in het begin op aanvraag bv gegeven door 2 dagen ziekenhuis opname enkele weken geleden is mijn melkproductie enorm terug gelopen(nu geen ik snachts nog de borst als ze wakker word) overdag geef ik flesvoeding (niet op schema) gewoon wanneer zij zich meld word dan ongw om de 2a 3 uur wat onrustig omdat ze het flesje wilt

nu weet ik dat veel van deze kindjes van deze leeftijd al 180 cc drinken nou die van   mij haalt niet eens de 150 cc ze drinkt wel 120 op (dat is ongv 135cc??) 120 water en 4 schepjes friso normaal   ze drinkt wel 5 x per dag a 6 keer dus dan kom ik op 600 cc per dag a 720 cc

is dit normaal??   ze groeit goed (heb vandaag toevallig de digitale weegschaal terug gebracht naar de thuiszorg na 15 weken(dit hebben we toen na de geboorte aangeschaft omdat ze op gewicht moest blijven ivm vroeggeboorte van 36+3 dgn )

zelf is ze goed vol en verzadigd en slaapt goed door

doe ik het goed??

nog een andere vraag met hoeveel weken kan je beginnen met nutrix rijstebloem toevoegen (al is het maar een voedingsschepje)   a.s   zondag is ze 16 wkn

sorry was ik weer

was ook vergeten bij te zetten dat ze overdag ook een flesje met een beetje lauw (bij warm weer koud afgekookt )water drinkt   dus genoeg vocht krijgt ze binnen ook poept en plast ze goed

Als ze goed groeit, plast en poept en tevreden is, krijgt ze mijns inziens genoeg binnen. Ik weet niet of je het zou willen, maar als je weer terug wil naar volledig borstvoeding, kan je voor elke fles de kleine aanleggen en dan de fles naar behoefte. Zo gaat je productie weer omhoog.

Groetjes, Yvette

Ikzelf geef volledig borstvoeding aan mijn dochter van 12 weken. Bij de laatste (avond)voeding wil mijn dochter echter 2 keer zo lang drinken als normaal. Ik geef haar dan nog een fles borstvoeding waarvan ze meestal 120 cc drinkt.
Ik vang namelijk borstvoeding op. Als ze aan de ene drinkt, dan lekt de andere ook. Ik heb hiervoor lekschalen/cups van avent aangeschaft. Ben er zó blij mee! Ik hoef nu namelijk nooit te kolven.

Maar mijn moeder adviseerde om het volgende aan te houden wat die fles betreft: 150 maal het aantal kilo's wat je kindje weegt. Hannah is nu bijv. 4,3 kilo.  Dat delen door het aantal voedingen wat ze krijgt. Hannah krijgt 6 keer borstvoeding en 1 keer fles. Maar officieel is dat dus wel 7.
Dus bij Hannah is het rekensommetje: 4,3 X 150 = 645 / 7 = 92cc
Als ze de fles zou krijgen mag ze dus per keer minimaal 92 cc.

Maar vergeet niet dat ieder kind anders is. Met borstvoeding is er geen maatstaf. Er zijn kindjes die iedere voeding 5 min drinken aan elke borst én kindjes die 15 min aan iedere borst drinken. Met borstvoeding weet je nooit hoeveel je kindje drinkt. Maar daar tegenover staat dat het precies is toegespitst op de groei en behoefte van je kindje.

Je doet het gewoon goed met de fles. Want je kindje groeit goed en is tevreden. Mocht je weer overgaan op de borstvoeding dan wens ik je veel succes.
Gr Joke

Hoi,

Mijn dochter is nu ook 15 weken en drinkt 5 flessen van 150cc met 5 schepjes voeding. Ze drinkt niet alle flessen op. Het komt neer dat ze tussen de 650cc en 750cc binnen krijgt.
Op cb zeiden ze dat ze eigenlijk  wel meer moest, maar ook dat als ze niet meer wilt zij blijkbaar hier genoeg aan heeft. Sommige kinderen hebben dat nu eenmaal.
Je zei zelf ook al dat ze tevreden is en goeie plasluiers heeft en dat is het belangrijkste.

Liefs Reneke

Hoi,

Toen mijn dochter net zo oud was dronk ze ook niet zo veel als voorgeschreven hoor. Heb echt moeten leren te kijken naar haar.. Ook bij flesvoeding is het steeds meer voeden op verzoek. Als ze tevreden is en goed groeit, zou ik me geen zorgen maken, oo al is dat makkelijker gezegd dan gedaan..
Misschien kan je eens een keer extra naar het cb om te wegen, gewoon ter geruststelling?
Succes,
Groetjes
Karlien

Terug
Bovenaan