droge hoest..

vanaf haar geboorte hoest alicia al veel. maar sinds een week is het wel extreem.
heel veel hoesten maar geen snotneusje of slijm.
huisarts zegt dat de longetjes schoon zijn en het een gewone verkoudheid is.
maar nu begint ze ook te huilen als ze moet hoesten.
nu zoeken we eigenlijk iets dat het kan verzachten.
maar ik merk ook wel dat ik hier in huis het ook snel benauwd heb..

iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
alicia is nu 7,5 maand

Ik gebruikte altijd van vsm de hoestsiroop voor kinderen tot 6jaar werkt super

Let wel op haar bij ethan is begonnen met een droge hoest en geeindigt met bronchitis

wat heb je op de vloer liggen?
wij hebben allemaal glade vloeren en dan kan ook wel helpen wand als wij op vakantie zijn en er licht
vloerbedekking hoest gijs ook dat heeft met ecseem van zijn baby tijd te maken ecseem
kan later overgaan in bronchitis en astma
dat heeft hij nog niet maar is er wel gevoelig voor.
en dat merken wij als hij ergens is waar vloerbedekking is. heeft dan ook zo'n droge hoest.

misschien zou je luuf kunnen gebruiken
om het ademen te vermakkelijken.

@juditje wij hebben tegels op de vloer en mijn ouders laminaat met een kleed erop. maar bij mijn ouders hoest ze minder maar is daar ook niet zo benauwd voor mij als dat het hier is.

ja wij gebruiken ook luuf voor de nacht. omdat ze dan veel ligt en het ademen wat moeilijker gaat.
maar heeft verder geen verstopte neus ofzo

ik las op het algemene forum dat het ook met de luchtvochtigheid te maken heeft. ik weet dat mijn ouders van die stenen bakken aan de verwarming hebben met water erin. en dat hebben we hier in huis niet

de luchtvochtigheid moet ook niet te hoog zijn, elke dag zorgen dat je heel goed lucht kan al helpen en zorgen dat als ze kruipt ze het niet koud heeft (bijv een maillot onder de broek aan)
Ik zou wel uitkijken met siroop ed, goed navragen bij de apotheek en liefst niet iets ff snel bij de drogist halen voor baby´s
Verder de kachel niet te hoog zetten, liever een extra shirtje aandoen!
Succes ermee en als je twijfeld gewoon terug naar de ha

Terug
Bovenaan