Droge hoofdhuid

Hallo allemaal,

Even een vraagje: mijn dochtertje van bijna drie heeft altijd veel last gehad van berg. Dat is nu sinds een half jaar weg, maar ze heeft nog steeds een extreem droge hoofdhuid met allemaal schilfertjes. Ze krabt ook vaak op haar hoofd. Ik was haar haartjes niet te vaak en heb ook al van die oliepads geprobeerd. Niets lijkt te helpen. Heeft iemand tips of ervaringen?

Groetjes
Mama van Femke
 
Hier helaas geen tips. Mijn dochtertje 2,5 heeft hier ook ook erg veel last,ook tot een half jaar geleden veel last van berg (ze had toen nog niet veel haar, dus dat kon ik aardig weg krijgen met olie), nu is niet alleen haar hoofdhuid onder haar haren, maar ook haar gezicht is erg droog. Ik smeer haar gezicht in met vaceline cremor, aan de hoofdhuid doe ik vooralsnog niets. Wil als ik naar het cb moet voor mijn zoontje eens vragen of ik haar haar bijv. kan gaan wassen met speciale shampoo.

Gr Christa
 
Hoi meiden,

Ik zal proberen een paar tips te geven over de berg en schilfertjes op  de hoofdjes van jullie kindjes.
Waarschijnlijk hebben jullie dit al geprobeerd maar ik denk ik probeer het toch even.....

Pak een watje en doe er wat olijfolie op en smeer hiermee de hoofdhuid in laat dit een nachtje intrekken en was het de volgende dag goed uit!! Was wel na met een babyshampoo en zorg ervoor dat de shampoo goed uitgespoeld word! Berg is namelijk een op een hoping van talg en shampoo !!
Waarom olijfolie? Olijfolie is rijker aan voedingswaarden en dikker en vetter dan de huidolie.
En draag als je naar buiten gaat met je kindje een bescherming op het hoofdje een petje hoedje omdat het weer ook erg meespeeld met een droge huid! Kou in en uit lekker warm thuis de verwarming, dat heef allemaal invloed op een droge huid. En wat ook een goed idee is een beetje cremespoeling na het wassen en dit daarna ook weer goed uitwassen! Shampóo's ontvetten en een creme geeft voeding !  

Misschien hebben jullie hier iets aan !

Groetjes linda mamma van Sam, Miloe en Jesse  
 
Hoi,
Mijn dochter heeft in het verleden ook erg veel berg gehad, de hoofdhuid "klapte" zelfs open. Ook had ze eczeem. Kijk eens goed naar de shampoo. Voor  mijn dochter gebruik ik nu alleen produkten van weleda. Ik heb een tijdje een andere shampoo gebruikt, maar ze ging weer krabben. Ik stapte over op weleda Calendula Haar- en Bodyshampoo en de jeuk was direct weg.
Het wil niet zeggen dat je persee weleda moet gebruiken, maar zelfs in babyshampoo zit bijvoorbeeld parfum. Ze schrijven wel mild etc, maar er zitten toch dingen in die vervelend kunnen zijn. Neutral, daar zit ook geen parfum is.
Ik denk dat het misschien aan het wasprodukt kan liggen.
Groetjes
 
hoi ik ben moeder van een zoon en heb dit ook gehad, ik deed er ook olie op en een nacht laten intrekken maar niet eerst uitwassen maar met een zacht borsteltje uitborstelen zo komen er schilfers van het hoofd af. doe het daarna pas uitwassen.
en zonodig herhalen en weer met een borstel uit borstelen.
mijn zoon is ervan af gekomen en als hij het nu weer krijgt start ik met deze behandeling. ik vindt deze behandeling veiliger   voor kinderen dan zalfjes van de dokter. zalfjes kan je doen als deze behandeling echt niet werkt en radeloos bent hoe komt dit nog goed met de hoofdhuid.
succes met je kind. Vriendelijke groeten een moeder.
 
Terug
Bovenaan