droge huid/eczee,

Mijn dochter van 14 weken heeft een erg droge huid en een klein beetje eczeem. Ze mag van de arts niet vaker dan twee keer per week in bad en ik heb Vaseline Lanette creme gekocht. Het lijkt niet te helpen. Wie heeft er tips voor een minder droge huid?
 
wij gebruiken weleda babylotion, werkt heel goed. Je kan het beste Zwitzal vermijden, er zit zoveel parfum in en dat droogt gigantisch uit. Weleda heeft nog meer baby producten maar omdat onze zoon alleen een beetje een droge huid heeft gebruiken wij alleen de lotion, dus over de rest kan ik je niets vertellen.

Groetjes,
Linda
 
Mijn dochterje heeft ook al vanaf haar geboorte een erg droge huid en eczeem, vooral in haar knieholtes. Ik ben op advies van de consultatie-arts de badolie van Balneum gaan gebruiken en smeer haar in met Balneum extra vettende creme voor babies. Wij zijn er erg tevreden over!
 
Hoi,

Balnheum kan je wel gebruiken maar dan alleen als het geen eczeem is door een allergie (voedsel).
Mijn dochtertje kon daar niet tegen omdat er soja inzit.

groetjes
 
Je kan ook calendula gebruiken
Bij mijn dochter hielp het heel goed. De ene avond had ze een rood gezichtje, calendula erop en de vlgende dag zag het er een stuk beter uit.
 
Terug
Bovenaan