Droge huid

<p>Mijn dochter is nu 14 weken en heeft echt een hele droge huid. Ook heeft ze beginnend eczeem, ik heb vaseline-cetomacrogol crème gekregen van de dokter om te smeren. Maar het blijft allemaal erg droog. Wie hebben er nog meer tips? Ze gaat hooguit 2 keer per week mee onder de douche en dan niet zo lang om verdere droogheid te voorkomen.</p>

Ik lees ook even mee. Ons zoontje heeft ook een hele droge huid en eczeem. Heeft ook dezelfde zalf als jou gekregen maar hielp bij hem ook niet. Hij heeft uiteindelijk toch een hormoonzalf gekregen om het onder controle te krijgen. Maar dat wil ik ook niet teveel gebruiken. Ik kreeg nog als tip van iemand om kokosolie te gebruiken, maar dat heb ikzelf nog niet gebruikt. Heel zielig voor die kleintjes!

Mijn dochtertje had ook een erg droge huid en de middeltjes van de huisarts maakten het vaak erger. Heb bij de extreme plekjes een paar dagen hormoonzalf gesmeerd en verder raadde de apotheek mij het merk la posay roche aan. Ik gebruik hiervan de lipikar. Ik kreeg eerst een monstertje mee om uit te proberen maar na twee dagen zag haar huid er al beter uit. Het is vrij prijzig maar werkt hier uitstekend en is het volledig waard. Het helpt ook tegen de jeuk waardoor se minder krapt. 

Het is vaak iets waar ze ook voor een deel overheen moeten groeien. 
Bij mijn zoontje hielp het smeren met de cetomacrogol voor een groot deel. In het begin wel meerdere keren per dag insmeren. 
Voor een deel werd het na verloop van tijd ook vanzelf minder. 
Voor de hardnekkige plekken kreeg ik als tip om inoli badolie te gebruiken. Paar druppels in bad en hardnekkige plekken daarna licht insmeren. Dat heeft geholpen. 

Vasaline parafine creme werkt hier goed voor onderhoud van de droge huid. Te halen bij de apotheek. Loop met beide kindjes al bij de dermatoloog, die heeft deze creme ook voorgeschreven als onderhouds basis creme. 2x per dag incremen. Wel echt heel vet, maar dat is juist ook nodig en goed.
smeer daarnaast ook hormooncrene op de eczeem plekken, maar zolang je daar niet mee hoeft te beginnen is fijn! 
Succes! 

Hoi allemaal,
Mijn zoontje had ook een droge huid en beginnend eczeem. Alle voorgeschreven zalfjes van de huisartsen werkte niet. Ik ben flink gaan googlen en kwam toen bij de dream Cream terecht van Lush. Binnen drie dagen duidelijk resultaat! Ik koop deze crème nu altijd voor hem. Kost wel 19,95 maar je hebt er veel meer aan dan al die hormoonzalfjes.
groetjes 

Terug
Bovenaan