Droge huid

Mijn baby heeft een droge huid. Met name buik, voeten en handjes zijn erg ruw. Inmiddels gaat hij nog maar 2 a 3 keer per week in bad en smeer ik met creme of olie. Helaas wordt het nog steeds niet minder. Wie heeft een tip voor een goede babycreme of olie om mee te smeren?

Groetjes,
Karin
 
Hallo
mijn dochter had ook last van een droge huid en op het c.b. dachten ze ook dat ze exceem had.Ze ging altijd in een zemelen bad.Maar per toeval deden we een paar dagen geen zemelenbadje maar gewoon alleen water en weg waren alle klachten.En nu een half jaar later gaat het nog steeds perfect..ze heeft nergens meer last van!Misschien heb je er iets aan in ieder geval veel succes.
 
ls het echt extreem is heb je hier misschien niks aan, maar mijn zoontje had ook een heledrge schilferige huis en ik smeer hem nu in met olie-gel van de etos en dat gaat prima, alle schilfertjes zijn weg en hij voelt lekker zacht! Succes.
 
hoi karin,

Mijn dochter heeft ook een zeer droge huid en ik doe haar elke dag in bad met een scheut badolie van zwitsal en daarna lekker insmeren met bodylotion, helpt perfect! wel altijd de badolie alleen gebruiken en geen badschuim ofzo er door,
hoop dat je er wat aan hebt
 
Hoi karin,
Probeer eens van zwitsal die vernix créme! Mijn zoontje had ook hele rode droge vlekjes op zijn polsjes, elke keer na het badje (ene keer met een beetje schuimbad of badolie en de andere keer alleen water)deed ik er zwitsal vernix créme op en het was binnen een paar dagen weg.
Succes ermee! Groetjes.
 
Mijn dochter heeft ook een vrij droge huid en via het CB kreeg ik de tip om Lanette Vaseline te gebruiken. Dit kun je krijgen bij de apotheek. Ik gebruik het zelf nog niet zolang, maar het gaat al een stuk beter met haar huidje. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie tips!
De Lanette creme had ik al geprobeerd voor ik mijn oproepje plaatste, die heeft helaas bij mijn zoontje niet geholpen. Ook de Vernix creme was inmiddels al op en deed geen wonderen. Nu heb ik de Etos-gel gekocht, en ik ben erg benieuwd. Op z'n buikje is het inmiddels weg en op z'n armen en benen is het nu een normale droge huid. Alleen zijn handen en polsen zijn nog erg droog met harde plekjes en schilfertjes. Ik blijf die goed insmeren, maar ik denk dat zolang hij op z'n knuisjes blijft sabbelen, de plekken daar nog niet zullen verdwijnen.

Bedankt voor het meedenken!
Groetjes,
Karin
 
mijn zoon van nu 6 weken had ook een hele droge huid, wat ze mij in het ziekenhuis geadviseerd hebben is om in het badje Hermal balneum (extra vettend) badolie te doen, en ik moet zeggen het werkt.
Je kan het kopen bij etos.

succes
 
Terug
Bovenaan