Droge huid

Ik merk sinds een korte tijd dat mijn huid steeds droger wordt, zo droog dat het ook begint te jeuken. Vandaag mijn man dan ook lekker mijn rug en schouders in laten smeren met huidolie, maar ik vind het wel raar. Ik heb gehoord dat je eerder een hele vette huid kan krijgen, niet eerder van iemand gehoord of ergens gelezen dat je een droge huid kan krijgen. Douche elke dag met Dove, daar zou toch hydraterende creme in moeten zitten dat je huid niet droog maakt.
In mijn gezicht trouwens ook, droge rode vlekken, flink dagcreme smeren en nacht (die is nog wat vetter).
Heeft er hier nog iemand last van?

Alice

ja,heel erg bekend. ik ben nu bijna 12 weken en heb ook last van een flinke droge huid.
moet me ook echt insmeren anders krab ik me kapot.
heb daarentegen wel weer last van vettiger haar.
zo zie je maar wat die hormonen met je lijf doen
is toch ook wel lekkker om je een beetje te   laten vertroetelen door je man,dus geniet er gewoon van

Ja hoor, ik heb het ook. Toen ik in augustus stopte met de pil kreeg ik ineens kleine puistjes rond mijn haargrens, zoals toen ik een tiener was, maar sinds ik zwanger ben is mijn gezicht ineens weer heel droog, zelfs mijn wangen, die altijd erg zacht bleven. Nou heb ik altijd al last van een droge huid, maar dat verschil was dus wel heel duidelijk te merken.

Als je huid erg droog wordt is Dove denk ik geen goed idee, misschien beter om een zeepvrij tablet te gebruiken bij het wassen, zoals Sebamed ofzo. "Hydraterend" zegt niet zoveel als je erg droge huid hebt.

Hoi!

Ook mijn huid is sinds ik zwanger ben droger, maar ik heb normaal een vrij vette huid, dus ik ben er eigenlijk wel blij mee! alleen mijn rug en benen zijn nu wel heel erg droog, en jeuken inderdaad dan ook.
smeren, smeren, smeren. baby-olie schijnt ook goed te werken. heb je meteen een excuus om te wennen aan die lekkere baby-geur!

groetjes!

't Víel me tot nog toe mee deze keer, totdat ik vandaag driftig ging helpen met klussen (nieuwe keuken). De barsten schoten in m'n handen. Irritant bij het was opvouwen; de panty's blíjven aan m'n handen kleven...

Hallo dames met een droge huid!

Een tip voor droge huid: veel water drinken en vermijd schuim, hoe meer schuim hoe meer je uitdroogt....
Na t douchen voor t afdrogen even sprayen met een (baby)olie (vochtinbrengende)  en veel en vaak smeren met hydraterende lotions.
groetjes, Priscilla

Je hebt van Weleda speciale olie voor de zwangere vrouw. Ik als iemand met een drama-droge huid kan jullie die aanraden.
En idd geen doucheschuim gebruiken. Ik heb altijd Natusan, ook erg lekker hoor.

quote: Dianaroosje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-02-2008 12:29:38'));

Je hebt van Weleda speciale olie voor de zwangere vrouw. Ik als iemand met een drama-droge huid kan jullie die aanraden.
En idd geen doucheschuim gebruiken. Ik heb altijd Natusan, ook erg lekker hoor.

Deze vind ik ook echt perfect!

Terug
Bovenaan