droge huid

hoi hoi

mijn dochter heeft een geïrriteerde huid vooral op haar onderbenen en onderarmen en wangetjes
er zitten soort bultjes net als met kippenvel (maar het is geen kippenvel)
advies van de huisarts was goed smeren maar nu vraag ik me af wat jullie gebruiken wat is een goede en fijne zalf?

gr.
 
Ik vind vaseline lanette erg fijn om te smeren. Wij kregen dit voorgeschreven voor eczeem van mijn oudste dochter, maar je kan het ook gewoon bij de apotheek kopen. Kost ongeveer 5 euro voor een flinke tube.
Het is een hele vette zalf die de huid goed vet houdt en zacht maakt, en er zit geen parfum in of geneesmiddel.
 
Wij gebruiken balneum baby creme (gewoon bij etos). Voor de schrale knietjes en droge beentjes. Werkt goed bij ons zoontje.
 
Weer en wind balsem van Weleda.
Door de naam zou je denken dat het speciaal voor in de winter is maar wij gebruiken het hele jaar door.
Wordt gemaakt van Calendula en is helemaal op natuurlijke basis.
MIjn dochter had van die bultjes in haar gezicht en dat was binnen een paar dagen helemaal weg.
 
Op de rode bultjes op de wangetjes van mijn zoontje (lijkt op wat jij beschrijft) smeer ik creme voor atopisch exceem van Dermalex, daar wordt het in ieder geval minder vurig (sommige dagen zijn de bultjes bijna helemaal weg) van en op de rest van zijn lijfje een vette creme zonder parfum o.i.d. (ik heb die van Neutral gekregen als kraamkado en maak ik nu eerst op...)
Ik sta wel op het punt het bij de huisarts te melden, omdat in onze familie nogal wat exceem en allergie voor komt (niet bij ons zelf, maar neefjes van beide kanten)
 
Terug
Bovenaan