Droge/kapotte neus?

Hi dames,

Herkent iemand het hebben van een droge en kapotte neus (binnenzijde?) Ik ben 5 weken zwanger en heb dit nu ongeveer 2 weekjes. Ik ben een soort ‘verkouden’, heel licht zeg maar, maar mijn neus aan de binnenkant is droog, kapot en overal zitten korstjes die gaan bloeden. Ik probeer het vettig te houden, maar dat lijkt niet te werken. Ademhalen doet inmiddels vaker zeer dan niet zeer. Heeft iemand hier ervaring mee en/of tips? En is dit gekoppeld aan zwangerschaps hormonen? Ik heb dit echt nog nooit gehad? ?

Ik herken dit.
Bij alle 3 mijn zwangerschappen.
Het is en symptoom die ik elke keer weer terug krijg.
Ik heb 2 keer een neusspray hiervoor van de dokter gekregen omdat het niet weg ging.
Als je er veel last van hebt zou ik even naar de dokter bellen.
Bij mij geneesde het niet uit zichzelf .

Ik ben bang dat het er een beetje bij hoort… ik ben ook de hele zwangerschap een beetje verkouden geweest en ook vaak korstjes van en kapot vooral van het vele snuiten.
Sterkte ermee.

Lichtpuntje, dag van de bevalling was het direct over haha.

@Nicollee, dank voor de tip! Als het echt zo aanhoudt zal ik inderdaad even bij de huisarts navragen.

@TessB, Ooh haha nog maar een kleine acht maanden dan ? Ik wist wel dat drogere slijmvliezen erbij kunnen horen, maar wist niet of dat zo erg kon zijn en al zo vroeg ?

Dank voor jullie reacties!

Ja verschrikkelijk.. Ik heb er nooit last van gehad. Nu 4e zwangerschap en ik heb altijd een verstopte neus. 
Korstjes in de neus had ik vooral ik het begin van de zwangerschap (ochtend) en constant het gevoel hebben van verstopte neus en niet goed kunnen ademhalen.
Ik gebruik altijd al een neusspray, maar nu gebruik ik het standaard 3x per dag. Mometasone 50 mcg, op advies van de gyn. mocht ik dit gewoon blijven gebruiken en dit was geen probleem verder.
Soms als er heel veel pollen in de lucht zijn en er droge lucht is, dan krijg ik hoofdpijn van de verstopte neus. 2x per dag spoel ik mijn neus met een zeezoutoplossing (400 ml gekookt water en 1theelepel zeezout los ik dan op) en afgekoeld spoel ik mijn neus met een special neuskannetje.
Dit geeft heel veel verlichting in combinatie met de neusspray.
Nu ben ik inmiddels 31 weken en heb ik er ook veel last van, helaas. Nog steeds.. 
Ben nu gelukkig op vakantie dus heb minder last van de pollen en van de droge lucht in NL/ BE.
Heel veel succes en sterkte gewenst. Gelukkig is het maar iets kleins waar je wel iets aan kan doen, maar het kan behoorlijk veel hinder geven.?

@Shar, precies wat je zegt. Moeite met ademhalen, korstjes. Droge lucht doet zeer. Vooral vermoeiend als je niet makkelijk kunt ademen. Vervelend dat jij er ook last van hebt. Ik gebruik overdag een basic zoutoplossing en s nachts een spray die niet te sterk is en dus wel mag bij zwangerschap. Maar wil deze niet te lang gebruiken. Als dit volgende week niet afneemt ga ik inderdaad even bellen en vragen of ze iets voor me kunnen doen met een andere spray. Dank voor de tip!

Terug
Bovenaan