Droge plekjes..

hallo dames,

Mijn zoontje van 3 maanden oud heeft sinds een week allemaal droge schrale pekjes op zijn huid, het zijn geen bultjes maar heel droog en het zit op zijn hals, binnenkant armpjes en oksels en bij zijn bovenbeentjes en knieholtes... wat kan dat nou zijn als hij ergens allergies voor zou zijn dan zat het toch overal??? Hij heeft wel af en toe bultjes(hormoonbultjes van BV)  op zijn wangen en die worden ook heel schraal die gaan en komen terug maar die heeft hij al een week of 5....

Herkent iemand dit of weet iemand hoe dit komt???

groetjes Hanan

Dit klinkt echt als eczeem. Heeft je kleine er last van? Komt meestal opzetten als kindjes 3 maanden zijn, juist op die plaatsen... Allergisch eczeem komt nooit over het hele lichaam...
Ik zou het even met je huisarts bespreken. En voor zover je het nog niet doet: niet te vaak in bad, huidje goed vet houden, geen geparfumeerde producten.

Groetjes, Karin
mama van Christian (11 weken)

Hoi..
Natas heeft dit ook die heeft een vette creme van de huisarts gekregen je kan er ook switsel zachte creme aloe vera op smeren of bepathen..
die creme van de huisarts help erg goed...

gr sylvia

hallo,
Misschien een beetje raar maar heb je hier weleens aan gedacht?
was je nieuw gekochte kleding van jezelf en van je kind. Je kunt heel wat oplopen als je nieuw gekochte kleding niet eerst wast. Ik zal je details sparen maar mensen zijn echt niet altijd zo hygienisch en passen toch kleding die ze dus terug hangen en jij weer past en evt. koopt.
Ziet het plekje eruit als een soort ringetje? het klinkt mij ook als exceem vooral omdat ze bij jouw beeb op plekjes zitten waar exceem gaat zitten.

Succes, Knof

hoi
mijn zoontje (nu bijna 3) had dit ook, bij de geboorte al.
ik wil je niet ontmoedigen maar hij heeft .nu nog steeds erg last van eczeem.
de ene keer erger als de andere keer. Met name als hij verkouden of ziek is of"stress"heeft , heeft hij het erg.
hij heeft het momenteel alleen nog op zijn polsjes.
De tips die bij ons redelijk hielpen zijn: maizena in bad doen.(je hebt ook olie van zemelen maar als ze zo klein zijn en ze slikken perongeluk een slokje olie in.....)   niet elke dag in bad, geen zwitzal gebruiken, hier zit nl parfum in.( wij gebruiken nu dermocare of van weleda)  En wij hebben van de huisarts hormoon zalf gekregen. dit gebruik ik alleen als het heel erg heftig is. verder heb ik via de huisarts een tube met hele vette creme(vaseline cremor) dit smeren we bij elke schone luier ook even op de polsjes tegen de jeuk.
Het word nu gelukkig minder met het eczeem....er is hoop..hij groeit er nu  hopenlijk over heen!

sorry las net het stukje boven mijn 1e berichtje.
qua wasmiddel kan ook heel veel verschil zitten. je moet dat zelf even uitproberen maar
ik gebruik nu geen wasverzachter meer(parfum) en wasmiddel van neutral of persil-die witte flessen.

Vera is 3 1/2 maand oud en heeft het sinds een week op haar kin, net onder de onderlip. Ik gebruik Neutral, was alle nieuwe kleren altijd eerst... Ik dacht dat het aan het weer lag? De koude wind na de zonnige periode. Maar zou het dan exceem zijn? mijn man heeft psoriasis (vandaar de neutral). Ik volg dit topic maar eens even en zal langs de huisarts als het me te lang duurt.

Hallo,

Ik ben vanochtend naar de huisarts geweest en het is idd eczeem maar het zag er nog niet zo erg uit en hij heeft er geen last van dus zei de huisarts het kan opeens weggaan en nooit meer terugkomen  of het  wordt erger...

Ik heb een vette zalf gekregen en als het erger werd en als het ging jeuken zou hij een hormoonzalf voorschrijven, verder adviseerde hij geen zwitsal!! en vooral  zeep/parfumvrije producten te gebruiken.

Ik hoop dat het niet erger word en ga nu lekker smeren met die vette zalf..

groetjes

Terug
Bovenaan