Droge worst op zwanger

<p>Hoiii,</p><p> </p><p>ik ben nu 8 weken en heb een klein stukje droge worst op. Nu maak ik me toch wel zorgen want dat mag niet als je zwanger bent toch??</p><p>xx</p>

Als je er erg zin aan hebt lekker eten.

Heb bij mijn eerste nooit bewust nagedacht over wat je mag eten en daar heb ik heel veel bifis naar binnen gewerkt.

Nu let ik er wel iets beter op maar af en toe kan egt geen kwaad

Rustig aan dame, zolang je kleine niet drie hoofden, zes benen en 30 armen ontwikkelt is er niets aan de hand.

Gewoon lekker chillen. Smaakte het? Mooi. Ik heb ondertussen ook sushi gegeten met zalm en tonijn en die kleine van mij is nog niet verandert in een zee-egeltje na 31 wkn.

Het is maar net wie je vraagt hier op het forum. Er zijn er zat die zeggen niet meer doen want het mag niet
Maar goed ik ben er zo een, je mag al zo weinig als je ze bent, dus pakte ik wat ik lekker vond, dus ook af en toe een stukje sushi of droge worst.

De kans is klein dat er wat gebeurt maar voor sommige reden genoeg om het te laten. Dit moet je zelf afwegen.

En vroeger aten ze ook alles en wij Ik ook gezond denk ik dan maara

30 armen zal je kind er niet van krijgen. Doofheid, blindheid, mentale retardatie en andere problemen kunnen wel. Gelukkig is de kans heel erg klein, en dit stukje worst kun je niet meer terugdraaien, dus hier zou ik me geen zorgen meer om maken. In de toekomst wel vermijden. Mijn verloskundige vertelde nog dat je harde worst of rauwe ham wel mag eten als je het 4 dagen in de vriezer hebt gehad, als je het niet kan laten staan is dat een veilige oplossing. 

Even een kleine aantekening, ja het kan gevaarlijk zijn voor je kleintje als je er best wat van eet. Een plakje kan niet snel kwaad, maar bijvoorbeeld een heel broodje tonijn weer wel....echter: zolang de placenta nog niet ontwikkeld is, krijg je kleintje er nog weinig van mee. Maar daarna zou ik wel rauw vlees en vis enzo vermijden.

Terug
Bovenaan