DROGE WORSTEN/ METWORSTEN ????? MAG DAT????

Hoi hoi

Ik heb een vraagje.. Ik heb dit weekend Groninger drogeworst gegeten en nu vraag ik mij af of dat eigenlijk wel mag. Ik had wel al aan de verloskundige gevraag een keer en die zij dat dat ze dacht dat je dat wel mocht eten omdat   het gerookt is.
Maar ik vind het toch wel eng nu ik het heb gegeten..
Weet iemand er meer van??

groetjes silvia

Hoi,
Ik zou me er niet te druk om maken. Waarom zou dat niet mogen dan. Heb het bij alletwee mijn zwangertschappen gegeten.
Mag ik trouwens vragen hoe jij aan je gebruikersnaam komt? Zo wordt ik namelijk altijd thuis genoemd. Grappig.
Groetjes Sil

haha dat is grappig
ik werd op school altijd zo genoemd en nu soms nog door een aantal vriendinnen.

Ja ik had zo'n vreemd gevoel over die worst, het is toch wel wat rood van binnen maar ja je hoeft het niet in de koelkast te bewaren. maak me er nu niet zo'n zorgen meer om

groetjes silvia

Hoi,

Ik hoor hier nog niet thuis maar wil wel even reageren.
Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik geen droge worst gegeten de een zei dat het wel mocht en de ander zei van niet.
Maar ik heb in een slagerij gewerkt en weet dus wel hoe ze gemaakt werden.
En het wordt van rauw vlees gemaakt en daarna weg gehangen in een warme droge ruimte. Het feit is dus dat het wel rauw vlees is want de wamte is niet zo warm dat het vlees gaar wordt of dergelijke of dat het gerookt wordt.
Maar war je wel kunt doen en wat ook wel lekker is droge worst even 10 minuutjes koken of heel even frituren en dan kun je het dus wel eten.

Groeten Saskia

quote: sassie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-03-2007 12:55:04'));

Hoi,

Ik hoor hier nog niet thuis maar wil wel even reageren.
Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik geen droge worst gegeten de een zei dat het wel mocht en de ander zei van niet.
Maar ik heb in een slagerij gewerkt en weet dus wel hoe ze gemaakt werden.
En het wordt van rauw vlees gemaakt en daarna weg gehangen in een warme droge ruimte. Het feit is dus dat het wel rauw vlees is want de wamte is niet zo warm dat het vlees gaar wordt of dergelijke of dat het gerookt wordt.
Maar war je wel kunt doen en wat ook wel lekker is droge worst even 10 minuutjes koken of heel even frituren en dan kun je het dus wel eten.

Groeten Saskia

Hoi
nu maak ik me toch wel een beetje zorgen
Ik heb er ongeveer een halve van de worst op. Ik heb hem niet bij de slager gekocht maar gewoon in de supermarkt.
Hoe groot is de kans op toxoplasmose besmetting??
Weet iemand dat?

groetjes silvia

Hoi Sylvia,

Ik zal me er niet te veel druk om maken.
Ik heb in het begin van mijn zwangerschap (toen ik er nog niet achter was met ongeveer 7 weken) nog echt best wel rauw vlees gegeten, omdat we met mijn werk culinair gingen eten en daarna nog een keer osseworst en toen heb ik het er met de huisarts en verloskundige over gehad en die zeiden dat het geen probleem was als je het een keer deed. Maar als je het weet kan je het beter vermijden.
En tja het is toch gebeurd dus je kan het niet meer terug draaien. Ik zou er vanaf nu gewoon rekening mee houden.

Groetjes Nathalie

quote: Paaltje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-03-2007 22:21:32'));

Hoi Sylvia,

Ik zal me er niet te veel druk om maken.
Ik heb in het begin van mijn zwangerschap (toen ik er nog niet achter was met ongeveer 7 weken) nog echt best wel rauw vlees gegeten, omdat we met mijn werk culinair gingen eten en daarna nog een keer osseworst en toen heb ik het er met de huisarts en verloskundige over gehad en die zeiden dat het geen probleem was als je het een keer deed. Maar als je het weet kan je het beter vermijden.
En tja het is toch gebeurd dus je kan het niet meer terug draaien. Ik zou er vanaf nu gewoon rekening mee houden.

Groetjes Nathalie

Je kunt van toxoplasmose toch blindheid of doofheid krijgen, altans je kindje.
ik ben nu 16 weken. Nou ik laat het voor de zekerheid maar gewoon staan.

Terug
Bovenaan