Drogehuid

Hoi ik heb een dochtertje van 3 maanden en ze zat laatst helemaal onder de uitslag. Ze blijkt een drogehuid te hebben wat weinig kan hebben zei de dokter. Zemag nu nog maar 2 keer in de week in bad. Sinds dien gaat het beter met der huidje. We doen ook baby zwemmen dus 3 keer per week wordt de huid helemaal nat. Veder doen we uitraad goed wassen vooral handjes en billen. Maar nu zat ik te denken van is er iemand die dit herkent en die er een tip voor heeft voor zwitzal is ze algergies en we wassen in nutral.

Alle tips is welkom. Ik sta namelijk wel eens bij de da en dan denk ik ja deze creme of die. Dus toen dacht ik laat ik eens wat ervaren moeder raad plegen.

Ik hoor het graag

Groetjes Paulien
 
hoi paulien,

dit is mijn ervaring, ik doe mijn zoon om de dag in bad en de andere dag was ik hem alleen met water. ik gebruik alles van natusan dat bevalt mij beter natusan heeft ook baby oil gel mild opbrengen op de natte huid na het badje. dat gebruik ik 1x in de week en mijn zoon heeft nu een hele gave huid.

en ik zit ook op babyzwemmen. erg leuk is dat.

misschien heb je er wat aan doeg

groeten mirjam
 
Hallo,
Wij gebruiken Baleum Hermal. We hebben licht vettend voor in bad en creme voor in te smeren op de extra droge plekken. Het werkt erg goed. Teminste bij die van ons....
Groetjes
 
Hai Paulien,
ik heb een dochtertje van 11 weken. Ze had een hele lelijke huid (alleen gezicht), rood met krassen en strepen en vlekken, meestal ook pukkeltjes en bultjes. Ik ben gaan smeren met Lanette creme, gekocht bij de apotheek. Dit is een behoorlijk vette creme en smeert makkelijk. Binnen een week was haar huidje weer helemaal mooi. Nu is het soms nog iets droog en schilferig, dus blijven we het insmeren. Het ruikt niet zo heel erg lekker, maar werkt wel!
Carla.
 
Hoi,

Onze zoon (nu 5 maanden) had ook een hele droge gevoelige huid. Ook bij ons helpt de Lanette creme goed. Ik badder hem nog om de dag met balneum extra vettend en zijn droge huid is weg!
Succes.
Esther
 
Ook ik gebruik de Balneum badolie (extra vettend) voor m'n zoontje. Maar om in te smeren gebruik ik een parrafine/vaseline creme, die je bij de apotheek koopt (5 euro). Smeert lekker dun uit en je doet er erg lang mee. Overige cremes vind ik namelijk behoorlijk duur en vaak zit er dan toch weer iets van parfum in. Mijn zoontje had vooral last van rode striemen in z'n plooitjes en die zijn nu helemaal weg.
 
Mara heeft ook zo een droge huid. Nu gaat het gelukkig goed. Maar ik heb ook zo lopen (*&^)+ omdat ik veel niet mocht gebruiken.
Vaseline is ze allergisch voor en ook balneum (zit soja in)

Ik ben toen gaan smeren met cardiflor en daar reageert ze goed op.

Zwitsal word de huid alleen maar droger van.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Terug
Bovenaan