dromen +borstvoeding

Hallo ik ben de trotse moeder van een meisje van nu 8 weken oud.Ik vraag me af of ze al echt droomt in haar slaap,want soms begint ze te huilen maar slaapt dan gewoon verder.is er iemand die hier ervaring mee heeft.En zagen jullie er ook zo tegen op om na je verlof weer aan het werk te gaan,ik weet nog niet hoe ik het allemaal moet gaan doen met de borstvoeding enzo.Tips???
 
Hoi trotse moeder,
nee hoor ze droomt nog niet, pas vanaf een maand of 5. Het kan gewoon een lichamelijke reactie zijn. Over borstvoeding gesproken, ik heb een tijdje gekolfd op m'n werk maar dat was geen succes. De kwaliteit ging snel achteruit, ben zelfs nog naar een dietiste geweest maar dat hielp niks. Mijn dochter was wel ruim 5 mnd toen ik weer aan het werk ging. Ik was er eerlijk gezegd wel weer aan toe om aan het werk te gaan. De enige tip die ik je kan geven is dat als je borstvoeding blijft geven en dus gaat kolfen op je werk dat je daar echt de tijd en de rust voor neemt. (had ik niet want ik sta voor de klas!)Ook is het heel goed om duidelijke afspraken te maken met je baas (hij is veel verplicht, vraag maar na) en je collega's. Veel succes!
 
Hallo,

Onze dochter was 4 maand toen ik weer aan het werk ging....ik zag er eerst tegenop, maar toen ik er eenmaal was vond ik het heerlijk (maar ik heb denk ik een groot voordeel, ik werk op een kinderdagverblijf en heb haar de hele dag dicht in de buurt).
Even wat anders dan de 4 muren van je huis en alleen je kindje.
Inderdaad je werkgever is verplicht je tijd te geven om te kolven en zelfs je kindje te gaan voeden waar ze is als jij werkt...als het op een acceptabale afstand is.

Ps geniet nog heerlijk van je verlof en je kleine.

Groetjes van Mieke
 
Hoi, Ik zie er ook heel erg tegenop om dalijk weer te gaan werken. Onze zoon is nu 10 weken en ik begin over 6 weken weer, gelukkig heb ik mijn vakantie eraan geplakt dus ik heb nog even. Ik zie het helemaal niet zitten om hem weg te brengen en alles te moeten missen, hoewel ik maar 3 dagen werk. Wellicht als het zover is en je proeft weer iets van een eigen leven dat het weer leuk wordt. Maar, ikzelf heb nog geen dag dag gehad dat ik niet heb genoten dus ik ervaar het niet als beperkt en 4 muren. Natuurlijk is het niet altijd makkelijk en best heel vermoeiend op z'n tijd maar ik vind het moederschap het mooiste dat me ooit is overkomen. Zullen ze wel lief zijn op de creche en snappen ze wel wat hij probeert duidelijk te maken?? Jij ook veel succes de aankomende tijd en geniet er nog even dubeel en dwars van!
 
Hoi donna,hier even een reactie terug.ik hoop dat je dit nog leest.ik heb nu nog 4 weken verlof en ga dan ook 3 dagen werken,maar vind het nu toch wel veel.ik werk zelf op een kinderdagverblijf,maar mijn dochter gaat naar mijn moeder als ik moet werken.ik wens jou ook veel succes toe en hoop dat het allemaal mee zal vallen.
 
Ik zag ook erg op tegen het werken. Werk ook op een kdv en mijn dochtertje gaat naar mijn moeder.

Nu zijn we 10 maanden verder en nog vind ik het niet leuk als ik moet werken. OP het moment ben ik bezig met een baan die ik van huis uit kan doen en hoop dat dat gaat lukken.

Kolven is idd een techniek die je moet leren maar ook echt de tijd er voor nemen.
Wat ik wel deed was van te voren een voorraad maken dat zodat ik de eerste dagen niet zo hoefde te stressen omdat ik minder kolfde. Dan kon ik de rest aanvullen.

Als je vaak moet kolven raad ik je aan om een electrische kolf te kopen. Makkelijker en sneller (uitzonderingen daargelaten).

Succes
 
Terug
Bovenaan