Dromen en nog eens dromen

A

Anoniem

Guest
Hallo lieve meiden,

Op de een of andere manier kan ik nergens anders aan denken dan zwanger worden en zwanger zijn. Ik droom er over en voel me verliefd bij elke gedachte. Ik hoop zo dat het snel zal lukken. Je bent nu aan het kijken wanneer je vruchtbaar bent, je hebt je eerste minimensje verloren met 8 weken en dus is het niet zo gek dat je nergens anders aan denkt. Soms mis ik het "we zien wel" idee. Nu lukt me dat niet meer..............herkenbaar?

xxxxxxxxxxxxxxxx

Blijven dromen meid! Dat gevoel moet je erin houden in deze onzekere tijden.
Niet gek dat je er nu niet meer zo luchtig over kan denken. Je weet nu hoe het is om zwanger te zijn en dat mooie gevoel wil je terug.
Hopelijk komt je droom snel uit.!

lekker door blijven droom doe ik ook...
en hoop voor je dat de droom snel uitkomt

Heel herkenbaar. Na mijn miskraam was ik er bijna dag en nacht mee bezig en de gedachte dat het misschien nooit meer zou lukken maakte me bij voorbaat al depressief en verdrietig. Elke dag schoot het door mijn hoofd. Voor mijn eisprong als we flink aan het klussen waren dacht ik: als ik mar een eisprong heb... zijn we wel vruchtbaar en na mijn eisprong dacht ik: als het gelukt is wanneer ben ik uitgerekend? welke ontwikkelingen maakt het nu door... hoe zal het zijn... En als ik dan weer ongie werd donderde ik weer van die wolk vol mooie dromen af en voelde ik me zo doodongelukkig, was ik bang dat het nooit meer zou lukken.
Gelukkig was ik snel weer zwanger, al na 3 rondes en toen ging het wel goed. Ik heb me nog nooit zo gelukkig gevoeld als toen. Aan de ene kant was ik zo bang dat het weer fout zou gaan maar toen we de echo hadden gehad was ik zo verschrikkelijk gelukkig dat ik elke dag wel kon gillen: "zien jullie wel: ik ben zwanger en alles is goed!"

dat laatste gun ik jou ook van harte. Ik volg je al een tijdje. toen je net zwanger was en toen je miskraam en nu je vragen na je miskraam. het is allemaal zo herkenbaar alsof ik mezelf in je verhalen herken. het is zo'n heftige periode. Ik heb het meegemaakt begin 2008.
Een ander kan zeggen: "maak je niet druk want je bent al eens zwanger geweest dus het komt heus wel!" of "je moet er niet teveel mee bezig zijn anders lukt het niet! dus laat het los en je bent zo zwanger!" (klinkklare onzin trouwens, als je vruchtbaar bent lukt het heus wel of je er nou wel of niet aan denkt.)

Meid, het enige wat ik je mee kan geven is. Heb een beetje vertrouwen in je lichaam. Bekijk het positief. Relativeer! En probeer nare negatieve gedachten op een zijspoor te zetten en als je een flinke dip hebt, uit te huilen en afleiding te zoeken. Laat je in ieder geval niet beheersen door "als dit... als dat..." dat heeft echt geen zin, want het loopt toch allemaal anders dan je je voor kunt stellen. Leef maar in het heden en wacht af wat de morgen je brengt. Je mag dromen maar houdt beide benen op de grond!

Succes en sterkte!

Hey Jessica,

Ik hoop echt voor je dat je snel zwanger bent en het nu goed verloopt. Dat heb je echt verdiend, meid! Wanneer heb je je NOD?Je staat in de lijst nog op 01-03. Sterkte!

Hey,

Je beschrijft precies mijn gevoel! de eerste twee weken van mijn cyclus lukt het nog wel maar daarna, mijn gedachten maken overuren (als ik de overuren betaald zou krijgen was ik mega rijk!)
Heel herkenbaar dus. Duimen duimen..

dikke x

Hoi Hoi,
Heel erg herkenbaar!
Ik droom over positieve/negatieve testen, ongesteld worden als mijn nod naderd....
Nu ben ik weer ongi en word het weer even rustiger hoop ik.
Succes meid, hopelijk test je snel positief!
X

veel sterkte meid!!!en lekker blijven dromen, dat doen we allemaal!!!en ik gun het je zoooooooooooooo veel!!!!
xxx

Terug
Bovenaan