Dromen ? Of niet ?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
ff een vraagje ... Bram heeft de laatste tijd dat ie 's avonds of 's nachts ineens heel hard begint te huilen. Met zijn ogen nog dicht. Het is dan ook heel moeilijk om hem weer wakker en tot bedaren te krijgen. Er zit geen regelmaat in of zo dat dit gebeurt.
Heeft één van jullie ukkies dit ook af en toe ? Hij lijkt wel of ie dan midden in een vervelende droom zit ...
Groetjes, Sas

Berend deed dat vorige week ook. Ik heb het maar op een nachtmerrie gegooid. Zou het anders ook niet weten. Het was daarna nml over.

Kreeg jij hem ook niet wakker ? Ik kreeg echt totaal geen contact met hem ... beetje eng vond ik het wel ...

Dromen doen die kleintjes ook al. De momenten dat je droomt, zijn ook de momenten dat je het moeilijkst wakker te krijgen bent. Dat geldt voor die ukkies natuurlijk ook. Laura heeft ook wel eens keihard gegild en toen wij binnen kwamen rennen, was er helemaal niets aan de hand. Wij hebben het toen ook maar op een nare droom gegooid. Dromen is het verwerken van je belevenissen en voor die ukkies zijn er sowieso veel meer nieuwe dingen en ze begrijpen ook nog niet altijd wat er gebeurd. Dit moeten ze dus 's nachts kwijt. Wel naar hoor, zo'n huilend kereltje.

Groetjes en succes ermee Ilona

psies wat ilona zegt.

En nee, hij werd niet wakker toen ik ging kijken. ik heb verder ook niet echt geprobeerd om hem wakker te maken hoor. Dacht eigenlijk meteen al aan een nachtmerrie.

Toen hij nog maar net geboren was lag hij helaas veel te huilen en te gillen in bed, soms ook als hij al een tijdje had geslapen. Het viel ons toen al op dat hij zich werkelijk het leplazarus schrok als wij dan overbezorgd zijn kamertje kwamen binnen rennen. Alsof hij op dat moment pas wakker werd en schrok van ons. Resultaat: nog harder huilen.

Dus ik ga nu heel stilletjes kijken als hij ligt te huilen, en probeer heel voorzihtig of hij op mij stem of een zachte aanraking reageert...

Dit heeft meestal te maken met alle indrukken die ze op een dag krijgen. Dat verwerken ze 's nachts. Rowan heeft dat ook af en toe. Meestal slaapt hij dan wel maar ik pak hem even in mijn armen en dan wordt hij weer rustig en kan ik hem gewoon weer terug in bed leggen.

boas heeft het ook regelmatig.soms savonds,ook weleens midden in de nacht.hij is dan duidelijk geschrokken,want hij huilt dan anders als anders.wij halen hem dan wel even uit bed zodat hij even goed bij kan komen.maar niet te lang,want dan gaat ie weer huilen omdat we hem wakker gemaakt hebben.als hij rustig is  leggen we hem weer terug,muziekje aan en dan slaapt ie weer verder.
wel zielig vind ik het,maar je doet er niks aan.mijn man is ook een vreselijke dromer en snachts regelmatig de weg kwijt.gaat dan ook slaapwandelen.ik kan gewoon met hem praten,maar hij word niet wakker.hij word zelfs boos als ik hem zeg dat er niks aan de hand is.best lastig.ik hoop niet dat het erfelijk is.
groetjes karin

Hier helpt het om de speen erin te stoppen en popje te geven. Dan slaapt ze weer rustig verder.

Terug
Bovenaan