Dromen

<p>hallo allemaal, </p><p>ik ben nu 28+5 zwanger en afgelopen nacht heb ik heel naar gedroomd. Ik droom sinds mijn zwangerschaps sowieso al een stuk bijzonderder dan voorheen maar dat hoort erbij lees ik veel. Afgelopen nacht droomde ik echter dat ons kindje bij de controle van de verloskundige niet meer bleek te leven. Ik ben hier eigenlijk flink overstuur van wakker geworden, en merk dat ik helemaal aan het piekeren sla hierover. Zijn er meer die dit herkennen? En hoe gaan jullie hier mee om? </p>

Bah wat een nare droom! Ik herken het. Droom ook heel heftig en heel “echt”. Het helpt mij vaak om het gelijk even kwijt te kunnen, dan dringt het ook beter door dat het gewoon weer een nare droom was

Herkenbaar hoor. Ik had vooral in het eerste en tweede trimester hele levensechte dromen. In het derde trimester heb ik dit eigenlijk niet meer gehad. (Nu 38w)

Ik herken het ook!
Heb het deze zwangerschap ook heel erg gehad in het 1e en 2e trimester. 3e trimester was het weg, en ruilde het zich in voor vaak plassen snachts!!

Ik heb vandaag nog gelezen dat dit je bevalling misschien wel makkelijker maakt omdat je dan al je onderhuidse angsten kan hebben verwerkt! 
Ook dit soort dromen schijnen vaker voor te kunnen komen in de zwangerschap. Vaak toch wel omdat de zwangerschap en hoe het allemaal precies gaat lopen en of alles wel goed gaat je wel bezig houdt in je hoofd...

Voor mijn zwangerschap kon ik al heel heftig en eng dromen maar nu tijdens mijn zwangerschap kan ik ook helemaal van de kaart zijn. Ik ga dan even uit bed, maak wat  warme melk. Mijn vriend word er vaak ook wakker van omdat ik hardop huil of schreeuw. Dan trekt hij me in zn armen. Dat helpt ook wel. En praat erover.

Terug
Bovenaan