Dromen

<p>Hoi lieve ouders,</p><p>Mijn baby is inmiddels 6 weken oud, wat gaat de tijd snel! Mijn baby huilt sinds een nacht of 5 elke nacht ivm nachtmerries. </p><p>Is dit normaal zo vaak? Het gebeurd nu elke nacht/dag.</p><p>Liefs, Een bezorgde moeder</p>

Ik denk eerlijk gezegd dat hij/zij ergens anders wakker van wordt. Nachtmerries krijgen baby’s volgens mij pas vanaf het moment dat ze oorzaak en gevolg kennen en wat meer taal beheersen. Misschien heeft hij krampjes, komt er wat melk terig of slaat hij zichzelf per ongeluk wakker? Al die dingen had ons dochtertje ook regelmatig. Ze schrok ook regelmatig omdat ze ineens zoveel bewegingsvrijheid had ivm in mijn buik. Dan zag ik haar ineens met de handjes zwaaien (moro reflex). Lekker even troosten en dichtbij je houden als ze nog zo klein zijn. Bij sommige kindjes werkt inbakeren ook goed.

Nachtmerries hebben ze zeker nog niet als ze zo klein zijn. Ze kunnen wel onrustig zijn door krampjes/zichzelf wakker slaan/honger/mama niet ruiken, zoals hierboven ook gezegd wordt. 
Mijn dochter is 9 weken. Wordt s nachts ook wel eens wakker met een grote gil, ik zit gelijk rechtop in bed. Vaak is een speentje geven voldoende om haar weer te laten slapen.
Ik heb nog een dochter van 2 jaar oud, zij heeft wel eens een enge droom denk ik. Maar zelfs op die leeftijd kun je dat nog niet met 100% zekerheid zeggen want ze kan het nog niet vertellen.
In ieder geval heeft zo'n kleine baby echt nog geen nachtmerries hoor ;)

Terug
Bovenaan