dromen

A

Anoniem

Guest
Ha meiden, ik voel me vandaag een beetje verdrietig. Dat komt omdat ik vannacht 2 keer heb gedroomd dat het met ons ongeboren kindje niet goed ging. In de eerste droom kreeg ik een bloeding en daaropvolgend een miskraam, in de tweede droom waren we voor de eerste keer bij de VK en kregen we een echo waarop een kindje was te zien zonder een dooierzakje. Weet helemaal niet of dat laatste echt bestaat, maar de VK zei in de droom dat dat een teken was dat het kindje dood was. Ik werd huilend wakker, was helemaal overstuur, het leek net echt. Ik voelde me ook echt rot, nu nog steeds trouwens... Gelukkig werd mn man wakker en die heeft me lekker getroost. Nu vraag ik me af, is dit wel normaal? Hebben andere zwangere meiden hier ook last van? Volgende week donderdag 30 sept gaan we naar de VK voor de eerste echo, ik ben dan 9 weken. Tot die tijd kan ik niet echt genieten van de zwangerschap, genieten is misschien niet het goede woord maar als ik het hartje heb gehoord, dan ben ik past ECHT gerustgesteld. En nu maar hopen dat ik geen nare dromen mee krijg....

Door je onzekerheden en je hormonen kun je vaak raar dromen,een hoop zwangere vrouwen hebben daar last van.Dingen waar je je bewust of onbewust druk over maakt komen in je dromen vaak naar boven.Overigens zul je met 9 weken nog geen hartje horen,je kunt zult misschien een echo krijgen maar meestal krijg je pas een echo met 12 weken.Probeer toch maar een beetje te ontspannen en te genieten want spanning en stress zijn niet goed voor je kindje!!

Hai Marjan,

over etekenissen van dromen weet ik niet veel, maar je hebt er vast hele goede sites over. Maar die nare dromen/nachtmerries die heb ik ook met regelmaat (18,5 weken). Mensen gaan dood, iedereen laat me in de steek, ik beval van een gedrocht en meer van dat soort vreselijke dingen. Regelmatig wordt ik dus ook wakker dat de tranen over m'n wangen biggelen, ik kruip dan lekker tegen m'n mannetje aan en hoop dan weer snel in slaap te vallen zonder dat de droom verder gaat (nieuwe droom dus), maar vaak lig ik nog zeker een half uur te draaien en mezelf voor te houden dat het echt een droom was.
Het schijnt er helaas allemaal bij te horen, dus voorlopig zitten we er nog mee :)
Ik hoop dat mijn verhaal je gerust heeft gesteld dat je niet de enige bent. Veel succes met je verder zwangerschap.

Ik ben in mijn dromen ook al heel vaak verlaten door mijn man (zijn vast mijn schuldgevoelens omdat ik vak zo kribbig was....), maar in het echt zijn we nog steeds heel blij met elkaar! Normaal onthoud ik mijn dromen nooit, maar sinds ik zwanger ben wel. Dus probeer je maar niet druk te maken, het hoort er 'gewoon' bij.

Ik had trouwens ook een echo met 9 weken, omdat de baarmoeder toen nog achter het schaambot (ofzo) zat was met een echoding over mijn buik niets te zien en kreeg ik een inwendige echo. Voelde ik weinig van, maar je kon de kleine wel heel mooi zien, niet vertroebeld door lagen vet! Het hartje konden we dus ook niet horen, maar wel zien.

Succes met je zwangerschap, probeer er mar van te genieten, het is geen ziekte!

Hoi,

Raar en vreemd dromen schijnt bij de zwangerschap te horen. Je hoort heel vaak dat dit soort dromen heel heftig zijn. Ik heb ze zelf ook, in het begin droomde ik vaak dat ik de baby overal vergat. Laatst droomde ik over mensen die gruwelijk vermoord werden en mijn vriend die opeens al een kind bij een ander bleek te hebben en ga zo maar door. Het zal wel van de hormonen komen want als tiener had ik ook altijd nachtmerries die opeens over waren. Probeer je er niet te druk over te maken, het zegt niks over de werkelijkheid, het gaat vast goed met je kindje.

groetjes, Jane 40+1

Hoi Marjan,

Ik denk dat ook veel onzekerheden ontstaan door alles wat je leest, dat de eerste 12 weken zo kritisch zijn en dat er altijd de kans bestaat nog een miskraam te krijgen en zo..., feit is dat het bij de meeste gezonde vrouwen gewoon goed gaat en dus moet je gewoon lekker genieten van het feit dat je zwanger bent en misschien nog niet te veel boekjes en zo lezen die je eigenlijk alleen maar bang maken....
"Je MOET deze en deze vitaminen slikken anders krijg je een kind met een open ruggetje" en... "dat mag je niet meer doen en daarmee moet je oppassen", bla bla bla... luister er niet na, je moet natuurlijk niet gaan roken en drinken, maar verder doe je gewoon alles waar jij je lekker bij voelt, alleen dat is het beste voor je baby, geniet er gewoon lekker van en dan blijven waarschijnlijk die nare dromen ook weg.

groetjes Susan 12 weken

Ben ik niet met je eens Susan, je kan echt niet alles gaan doen waar je zin in hebt. Je zal toch een beetje moeten opletten dat je vlees bijvoorbeeld goed doorgebakken is je zal ook moeten oppassen met het verschonen van de kattenbak. Er zijn genoeg mensen die wel toxoplasmose of zoiets dergelijks oplopen. En dat er door iedereen (verloskundigen en gynaecologen)foliumzuur word aangeraden tegen een open ruggetje zal toch zeker ook zijn omdat onderzoek uit heeft gewezen dat dit effect heeft.

Je hoeft je aan de andere kant niet gek te laten maken door indianen verhalen die vaak niet echt ergens op gebaseerd zijn, van die bakerpraatjes. Maar met sommige dingen zul je toch een beetje moeten uitkijken, zeker als bepaalde adviezen van de deskundigen komen die ervoor gestudeerd hebben.

groetjes Jane 40+2

Terug
Bovenaan