Dromen

A

Anoniem

Guest
Ik krijg steeds vaker last van enge dromen. Ik droom 's nachts dat ik bevallen ben, maar m'n kind plots is verdwenen. Of dat hij/zij drie ogen of iets raars heeft. Vreselijke nachtmerrie's. Heeft iemand anders ook van die rare dromen? Is dat van de hormonen ofzo? Heeft er iemand een goede tip voor me??

Vivke,

Ik ken het ik had hier ook last. Het zijn je hormonen. Wat misschien wil helpen is een half uur voor het slapen gaan geen tv kijken of andere drukke dingen doen.
Wat ik deed was bijvoorbeeld in bed gaan liggen en een simpel boek lezen een half uurtje. Mijn hoofd rust geven voor het slapen gaan. Hielp wel een beetje.
Het zijn echt je hormonen en de VK vertelde mij een voorbereiding op het moederschap... kan dat niet op een andere manier dan met enge dromen...
Suc6.

Vis

Hoi Vivke,

Ik ben nu 3 maanden zwanger en droom me helemaal suf. Tot nu beleef ik spannende, maar vermoeiende avonturen en alles heeft er veel mee te maken met wat ik op televisie zie.

Ik heb al meegedaan aan de Dakar-really, ben op pad geweest met Jack Sparrow van Pirates of the Carribean en ook met Jack van 24. Erg leuk allemaal, maar  ik wil gewoon slapen!!!

Ik kijk nu wat minder televisie en dat helpt wel....

Groetjes,
Janneke

Ik heb twee keer een bevalling op de wc meegemaakt in mijn dromen. Ik heb vaak de meest vreemde dromen maar deze vielen wel erg op. Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje (bijna 4) en die droom kan ik me nog als de dag van gisteren herinneren. Tijdens mijn laatste zwangerschap (miskraam) heb ik weer zo'n soort droom gehad... Wat ik met bevallen en de wc heb is mijn een raadsel en ik hoop dat ik deze keer niet echt op de wc beval   maar voor we daar zijn aangekomen   (ben nu net 5 weken)

Groetjes,
Nathalie

Ik ben altijd al een dromer, ik verwerk veel van wat ik overdag mee maak in mijn dromen. Maar nu is het helemaal erg! Minder televisie kijken helpt wel merk ik. Als ik televisie kijk en daarna in slaap val droom ik gegarandeerd. Laatst enge nachtmerries gehad over krokodillen die mijn kleine zusje opaten, ik werd bijna gillend wakker. Dit was echter nadat ik een natuurfilm had gezien over een babybaviaan die werd opgegeten door een krokodil...! Geen animalplanet meer voor mij

Groetjes, Line

Hoi hoi,
ik heb eens ergens gelezen dat je nu veel kan dromen van de dingen waar je angst voor hebt in verband met je zwangerschap. Zo heb ik eens gedroomd dat ik een miskraam had en werd wakker met een zeer akelig gevoel. Dus die dromen zijn, denk ik, een onbewuste uiting van je angsten in verband met zwanger zijn en bevallen. Die andere dromen, die niets met zwangerschap te maken  hebben,  dat weet ik niet. Miss dat je daarvan droomt maar dat je dat nu even opzij moet zetten? Geen idee maar ik heb er in ieder geval ook last van en dan denk ik 's morgens: 'wat was dat nu weer??'
Vele groetjes!
Bisous
Alysse

Terug
Bovenaan