Dromen?

Mijn dochter van bijna 8 maanden heeft alle maanden supergoed geslapen
's nachts. Sinds een week is dat er niet meer bij helaas....Volgens mij droomt ze heel veel...Het lijkt wel of ze de hele nacht in een droom blijft hangen...Ze begint te huilen en als ik ga kijken ligt ze gewoon te slapen is ze druk met haar armpjes aan het zwaaien soms is het huilen snel weer over maar soms blijft ze huilen dan haal ik uit haar bedje en houd haar stevig vast dan wordt ze wakker en is ze helemaal vrolijk dus het doorkomen van tandjes kan het ook niet zijn...Wie herkent dit en heeft misschien wat tips...Het is vervelend voor ons die gebroken nachten maar voor haar vind ik het ook erg zielig.
Ik hoor het graag van jullie....Groetjes
 
Als ze huilt in haar slaap, zou ik haar gewoon laten liggen. Misschien is ze de indrukken van de dag aan het verwerken, dat doen we tenslotte allemaal 's nachts. Is ze wakker dan moet je haar denk ik toch troosten, want dat wil je natuurlijk wel na zo'n enge droom.... Misschien is het gewoon een fase??? Je kunt haar alleen maar zoveel mogelijk geruststellen...

Succes en groetjes Linda
 
Hoi,
Amy is nu ruim 5 maanden en heeft de afgelopen maand al een aantal van deze 'nachtmerries' gehad. Ik probeer haar dan eerst rustig te krijgen door wat over haar hoofdje te kriebelen of haar handjes vast te pakken. 1 keer werkte dat niet en raakte ze nog verder in paniek. Ik heb haar toen uit bed gepakt en zachtjes heen en weer gewiegd. Gelukkig werd ze toen wakker en kon ik haar na een kwartiertje weer lekker in haar bedje leggen.
Zowel mijn man als ik zijn echte dromers. Wij praten ook in onze slaap. Ik denk dat Amy gewoon hetzelfde doet, maar aangezien zij nog niet kan praten is het bij haar huilen en onrustig zijn.
Probeer eens voor jezelf bij te houden wanneer je dochtertje er vooral last van heeft, want het kan inderdaad te maken hebben met de ervaringen die ze op die dag heeft opgedaan. Misschien kom je er dan achter welke situaties je het beste kan proberen te vermijden.
Groetjes
Audrey
 
mijn zoontje is nu 8 maanden, maar had dat ook toen hij iets van 6 maanden oud was, ik geloof wel dat het dromen zijn, wij hebben hem wel altijd in zijn bedje gelaten, hij sliep ook, dus hebben er weinig aan gedaan, even kijken en zelf weer naar bed. Volgens mijn cb was dat ook het beste wat ik kon niet, volgens haar zeker niet wakker maken. Maar goed, dat hebben wij ook niet gedaan. Gelukkig was het met een paar weken weer over.

Nu heeft hij er af en toe nog last van, maar echt heel sporadisch. We hebben nu een ander probleem, hij wil niet meer alleen in bed liggen, als je erbij bent is het prima, maar als je weggaat, gillen, huilen. Weer een fase waar hij door moet.

Sterkte,
linda
 
Terug
Bovenaan