Dromen

Hoi allemaal,

toen ik zwanger was droomde ik helemaal niet raar ofzo, maar dat veranderd nu. Gisterochtend werd ik wakker in de overtuiging dat ik weer zwanger was, zo levendig had ik daarover gedroomd. Dit terwijl het niet echt mogelijk is. Wij hebben het alleen maar veilig gedaan sinds de bevalling. Ook ligt het nou niet direct in de planning, hoewel ik er wel blij mee zou zijn, hoor.

Vannacht was het erger. Ik werd wakker in de overtuiging dat Laura er niet meer was. Tot ik haar door de babyfoon hoorde. Ook een droom, meer een nachtmerrie!

Hebben jullie ook zulke levendige dromen, of ben ik de enige die daa last van heeft.

Groetjes Ilona

Goh, ik heb dat juist heel erg in de zwangerschap gehad! Ik ben in mijn dromen wel tien keer bevallen, van jongetjes, meisjes, monsters, mongooltjes, voordat het daadwerkelijk zover was. En allerlei dingen gedaan met baby, zelfs een keer gedroomd dat ik de baby was kwijtgeraakt en huilend wakker geworden. Ze waren zo levendig dat ik soms nog minuten na het ontwaken nog echt de warmte en druk van een baby tegen mijn borst kon voelen, terwijl Christian nog helemaal niet geboren was. Vreemde ervaringen, had ik echt nooit eerder gehad. Schijnt deels door hormonen te komen.

Nu slaap ik meestal als een blok en kan ik me weinig tot geen dromen herinneren. Soms in de vroege ochtend als ik na voeding van 4:00-5:00 uur weer in bed kruip, dan droom ik vaak wel weer en gaat dan ook vaak over Christian. Als hij me dan weer wakker huilt, moet ik ook echt even tot de werkelijkheid komen. Gelukkig nog geen nachtmerries gehad.

Gaat jouw kleintje niet binnenkort naar opvang ofzo? Misschien dat je je onbewust toch erg zorgen om maakt, en/of het echt niet ziet zitten? Als je ergens echt me zit, ga je daar vaak ook over dromen...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (5 weken)

Hoi,
ik heb het ook in de zwangerschap gehad. Niet al te enge dromen gelukkig. Nu heb ik er helemaal geen last van. Slaap als een blok in, maar ben wel vroeg wakker.
Groetjes Veerle

Hoihoi,

nou nee, Laura gaat niet naar de opvang binnenkort. Wij hebben een binnenvaartschip en daar wonen wij ook en ik doe de administratie voor het bedrijf. Ik werk dus eigenlijk thuis, of ik woon op mijn werk.

Tijdens mijn zwangerschap is mijn opa overleden en op 12 februari 2007 is de vrouw van mijn neef bevallen van een dood meisje. Misschien dat dat die dromen verklaard over een dode Laura. Ik heb niet veel contact met mijn neef, ofzo, maar dat nieuws sloeg er wel in. Wij waren binnen twee weken van elkaar uitgerekend en als je ons zag, was zij veel zwangerder dan ik. Ik beviel op 13 januari van een gezond meisje en zij nog geen maand later van een dood meisje. Daar voelde ik me wel vervelend bij... Vooral toen ik een kaartje wilde sturen. Moet Laura er nou wel of niet bij in zo'n geval. Daarnaast vraag ik me ook af of het voor hun niet heel vervelend moet zijn om Laura te zien als de hele familie bij elkaar komt. Gelukkig is de familie heel groot en zien we elkaar maar een keer per jaar.

Groetjes Ilona

nou, ik droom ook heel raar nu hoor!
ik droom bijna elke nacht dat ik in slaap gevallen ben terwijl ons kindje nog bij me in bed ligt, en dat ik dan op hem lig ofzo. (dit terwijl wij hem juist nooit bij ons in bed nemen)

en vannacht droomde ik dat hij al aan het kruipen was...... hij is bijns 6 weken oud!! hahaha
gek he dat je zo raar gaat dromen!
nou, droom lekker!!

liefs marijke

Hoi,

Toen ik nog bv gaf, droomde ik vaak dat ik Esther niet had terug gelegd in bed en dat ik haar nog in mijn armen had (terwijl ik zittend voedde, sloeg dus nergens op). Toen ben ik maar in een stoel gaan voeden. Nu droom ik wel eens dat ik al aan het voeden ben. Als Esther dan begint te huilen, vraag ik aan mijn man of hij haar een speen wil gaan geven, want ik heb mijn handen al vol omdat ik Esther zit te voeden. Lekker logisch, he?
En toen ik zwanger was, droomde ik heel veel van kleine jongetjes en meisje. En ook een keer dat ik allemaal kindertjes van het kdv waar ik gewerkt had mee had genomen en dat ik vergeten was ze uit de auto te halen.... Ik heb vréselijk gehuild daarna! En ik droomde vaak dat mijn man bij me weg ging, ook tranen met tuiten...

Groetjes,

Eveline

Terug
Bovenaan