Dromen??

Hoi dames,

Even een vraagje, onze zoon van 20 maanden is een echt slaapkop.
Heerlijk natuurlijk , maar sinds een aantal dagen schreeuwt hij in zijn slaap en niet zo zuinig ook.
Als we dan bij hem gaan kijken is hij niet echt wakker maar wel heel druk aan het bewegen.
Waarschijnlijk zijn het dromen maar het klinkt eigenlijk best zielig maar je kan niet zoveel doen.
We hadden ook niks spannends gedaan of zo en op de peuterschool was er ook niks gebeurt zeiden zijn juffen.
Volgens mijn zus die lerares is helpt het om bij "zulke"kindjes de dag door te nemen voor het slapen gaan zodat ze de dingen beter kunnen verwerken.
Heeft iemand ervaring met dromertjes of misschien zelfs wel nachtmerries ik hoor het graag.

Groetjes debora.

Mijn man vertelde vandaag dat Elsa dus afgelopen nacht ook in haar slaap ineens erg was gaan huilen als een baby. Dus hij ging naar haar toe en toen sliep ze weer gewoon. Dus zal misschien ook wel een nachtmerrie zijn geweest. Ooh ja, ik was zo in coma dat ik dus niks van dit alles heb gemerkt.

Hoi Hoi

Ik herken dit heel erg. Ook mijn zoontje van 20 maanden huilt met regelmaat in zijn slaap. Soms idd helemaal hysterisch. Vaak slaapt hij na een paar keer hard huilen gewoon weer verder. Ik ga ook vaak niet eens kijken, of hij moet heel lang blijven huilen, maar dan is hij gewoon wakker.
Ik ga er ook maar vanuit dat hij droomt.
Hij heeft dit trouwens wel bijna elke nacht. Maar heeft er zelf volgens mij geen last van.
Hij slaapt verder goed hoor van 20.00 tot 8.00 en is eigenlijk nooit wakker s'nachts.
S'middags slaapt hij vaak took nog zo'n 3 uur. Ook zo;n slaapkop dus.

Groetjes Judith

Ik heb van m'n moeder de consultatiebureaukaart van mezelf gekregen en daarop staat dat ik ook tussen de 1 1/2 en 2 1/2 jaar last van dromen had. Misschien echt iets wat bij deze leeftijdsfase hoort?
Maf dat die kleintjes dan door hun eigen huilen heenslapen...

Terug
Bovenaan