Dromen??

Hallo, Wij hadden voor een aantal maanden geleden de box uit de woonkamer gehaald en deze verhuisd boven naar haar slaapkamer.
Nu is ze snàchts heel erg aan het dromen en word vaak helemaal overstuur wakker.Paar weekjes geleden werd ze snachts ook wakker huilend en toen wees ze naar de box en zei ze die die, al snikkend toen vroeg ik heb je naar gedroomd en ze zei ja die.
Dit is een aantal nachten voor gekomen, dus hebben we besloten om de box weg te halen nu is dit een week goed gegaan en nu heeft ze het met haar ledikant.Ze wordt weer aantal keren wakker en dan weer al snikkend wijs ze naar de spieltjes van de box.
Wat moet we hier mee heeft iemand nog tips, mijn dochter is van mei dan wordt ze 2 jaar.

Alvast bedankt voor de tips.

Groetjes Willy

Hoi,
Het lijkt alsof ze je iets duidelijk wil maken, maar ja wat dan he?!?
Bij het lezen van je eerste stukje dacht ik, die wil in de box slapen, zoalsze wees en zei die?!
Misschien kun je haar bed op de plaatst zetten waar de box stond misschien dat ze daar rustiger ligt!
Welke richting slaapt ze op met haar hoofd?
Wij hebben de bedden eigenlijk staan zoals de kinderen het aangeven!
Ik zelf slaap het liefst met mijn hoofd richting het noorden/oosten, waarom weet ik niet maar het blijkt verschil te maken!
En op deze leeftijd kunnen ze zowiezo flink dromen, mijn jongste heeft hier nu ook last van en ook de oudste 2 hebben dat gehad rond deze leeftijd, dus voor een deel hoort het erbij denk ik!
Zo moeilijk he met die kleintjes..
Veel succes Gr MJ

nathalia heeft ook een tijdje nachtmerries gehad.
krijsend werd ze dan wakker.
echt geen aandachtshuiltje maar echt gewoon helemaal overstuur en krijsen.
ook zij wees naar een hoekje toe, dat daar wat was.
heb haar uitgelegd dat ze niet bang hoeft te zijn, en dat mama vlak bij haar is.
we gaan dan altijd even wat drinken beneden, en dan weer naar bedje.
meestal is het dan gelijk weer goed en gaat ze lief slapen.
wel zielig altijd :(

liefs, do

hoi hoi...je zou denken dat ze die spijlen bedoeld.Misschien een idee om wat spijlen eruit te halen.de box en het ledikant hebben vaak spijlen,dus ,misschien,voelt ze zich opgesloten...

liefs,karin

Daniel heeft ook veel gedroomd en doet het nog, ikzelf droom ook nog met enige regelmaat waar er ook wat nachtmerries bij aanwezig zijn :-(
Vaak haal ik Daniel er effe uit (hij slaapt dan vaak gewoon nog) en troost hem en leg hem dan weer terug
Succes met uitvinden wat je dochtertje precies bedoelt

Liefs Marina

Hoi,

Myrthe heeft momenteel ook veel nachtmerries. Ik mag dan niet in de hoek komen waar de schommelstoel staat, ook zij wijst die kant dan op. En maar aan mijn ochtendjas trekken, in de hoop dat ik dan begrijp waarheen ze me heenstuurt :-s
Ik probeer haar te volgen, maar soms weet ik het ook niet meer.
Geen tip dus.

Succes ermee,

Irene

Hoi Willy,

Hier ook een rommelig kind.
Isabelle wordt gemiddeld zo'n 3-4x per nacht wakker en roept dan "nee, nee!" of "mama mee!" en wanneer ik dan bij haar kom klemt ze zich helemaal vast aan me en bibbert ze van angst.
Ze is op het moment erg aan het testen hoe ver ze kan gaan bij mama en dat zorgt nog wel eens voor ongerustheid bij haar vermoed ik.
Ze vindt het superleuk om tijdens onze wandeling bij mensen het erf op te gaan en daar voor de deur te gaan staan tot ik roept dat ik doorloop.
Dan blijft ze daar staan tot ik een tijdje uit haar gezichtsveld ben verdwenen en dan komt ze na een tijdje tevoorschijn.
Ga ik al snel kijken rent ze gauw terug naar de deur en kijkt ze me aan met zo'n blik van: "je dacht toch zeker niet dat ik met JOU meega?"

Ik heb dus het idee dat het bij Isabelle komt doordat ze de grenzen op aan het zoeken is en dat ze 's nachts misschien denkt dat ik haar niet meer kom halen of dat ik echt weg ben...

Ik hoop dat de nachtmerries bij de kids snel over zijn, die gebroken nachten breken me nu echt op!

Liefs Monica

Terug
Bovenaan