Dromen??

Hey,

Iemand een idee of babytjes al dromen?
Floor heeft de laatste paar nachten ineens dat ze huilend wakker wordt. Even een aai over haar wang, en ze slaapt weer (soms speen terug).
Vandaag werd ze uit haar middagslaapje volledig overstuur wakker. Heeft wel 10 minuten geduurd voor ze rustig bleef. Ik kreeg haar wel stil maar zodra ik haar neer wilde leggen om haar (STINKENDE) luier te verschonen begon ze weer te huilen. Na ongeveer 10 minuten was het over en had ik weer de vrolijke baby van altijd..

Liefs,

T

ja dit is herkenbaar. Julia wordt ook sinds een paar nachten huilend wakker. soms valt ze na 1 min huilen weer in slaap en als ze langer dan 5 min huilt geven we een speen en een aai over haar bolletje. Ik dacht ook dat het misschien door dromen komt, maar ik dacht dat baby's die pas vanf 9 maanden hadden.
Wij weten ook niet helemaal waarom ze wakker wordt. Ze is wel verkouden, maar dat levert normaal geen slapeloze nachten op. En ze is druk bezig met omrollen. Misschien wordt ze wakker omdat ze zo druk is om 's nachts alle indrukken van de dag te verwerken. Wie zal het zeggen..

Klinkt inderdaad herkenbaar: Warren heeft soms ' s avonds wel een een 'nare droom'(even heel kort heel hard huilen en meteen weer in slaap vallen).

Hij werd gister ook midden in zijn slaapje 's middag huilend wakker en ging heeel snel van huilen naar écht heel hard gillen en grote dikke tranen. Uiteindelijk toch weer in bed gelegd met speentje en zachtjes zingend over zijn wangetje geaaid, toen werd hij na 5 minuten rustig, viel in slaap en werd 1,5 uur later vrolijk kletsend wakker....

Pffff, babies? Ik snap ze soms even niet hoor...

Maar goed, ik heb juist begrepen dat ze in de baarmoeder al dromen...
Dat leek mij wat ingewikkeld om aan te tonen ('Hallo, wat doet u voor de kost?' 'Ik onderzoek foetale dromen!'...) Maar juist baby hebbenzoveel te verwerken, alles is nieuw dus het lijkt me ook heel lofisch dat ze heel veel dromen.

Evje

Hier hetzelfde!! Ik dacht zelf dat het misschien te maken heeft met het eenkennig worden. Wakker worden en mama of papa niet zien, zoiets..? We hebben het namelijk een paar keer gehad dat Noor meteen begon te lachen zodra wij bij haar kwamen kijken en meteen weer begon zodra we weer wegliepen.

We hebben het trouwens ook een keer gehad dat ze volledig over de rooien ging (midden in de nacht, lekker!!) en ze alleen stil werd nadat ze een flesje kreeg. De nacht daarna heeft ze zonder wakker te worden heerlijk geslapen. Ik snap het ook niet echt heel erg goed!

Terug
Bovenaan