droog en kapot handje

Hoi,
Ons dochtertje sabbelt heel veel op haar handje en dit wordt helemaal schraal en gaat kapot. Nu heb ik creme gekocht van seba med die ik ook gebruik voor haar gezichtje, maar als ik haar handje hiermee insmeer komt het natuurlijk in haar mondje door het sabbelen. Zou dit schadelijk zijn of hebben jullie misschien andere tips. Als ik haar een spuugdoek of iets anders geef om op te sabbelen is dit maar voor even.
Groetjes Daantje (mama van Michelle 4,5mnd)
 
Hoi Daantje,

Mijn dochtertje doet precies hetzelfde. Haar handjes zijn inderdaad ook schraal. Ik smeer haar handjes in met zwitsal babylotion net voordat ze gaat slapen. Dit herhaal ik een paar keer per dag. Als ze gaat slapen sopt ze niet op haar handjes en kan het goed intrekken. En komt het niet in haar mond terecht.

succes, en laat haar maar lekker soppen want het klinkt erg gezellig.

gr karin
 
Ooit gehoord van bepanthen? Het is een klein tuubje te koop bij de apotheek. Het is op natuurlijke basis en kan geen kwaad wanneer je kindje het binnen krijgt. Ik heb dit ook gebruikt voor mijn kloofjes! (borstvoeding)Werkt als tweede huid.
 
Ons dochtertje deed dit ook toen ze klein was. Op een gegeven moment had ze veel last van de plekjes. Wij hebben toen bij de apotheek kantoenen handschoentjes gekocht (ook handig voor kindjes die voortdurend zichzelf krabben) van het merk Lohmann. Het lijkt zielig (al die reacties, zucht) maar ze kunnen er van alles mee doen en kunnen er ook mee spelen. De handjes kun je gewoon insmeren. Ze stoppen het alleen niet zo snel meer in de mond en daar gaat het toch om
Succes !
 
Terug
Bovenaan