Droog en rood huidje

A

Anoniem

Guest
Hallo!
Ons mannetje van 4,5 maanden heeft voornl. op zijn borst, buik en armpjes rode en droge plekjes. Naar mijn idee heeft hij er geen last van. Ik smeer me suf!
Eerst met lanoline creme (tip van cb) toen vaseline, maar ik hoorde dat de huid dan niet meer kan ademen. Nu gebruik ik balnuem-creme, op zich een fijne creme maar ik heb niet het idee dat het minder wordt. Volgens het cb is het geen eczeem.
Ik gebruik voor in bad Balneum-olie (om de 3 dagen in bad) en voor de zekerheid ook  neutral- wasmiddel.
Heeft er iemand tips en wat gebruiken jullie zoal  voor produkten?
Groetjes Bloem (Jeffrey 29-11-06)

Hoi Bloem,

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar het klinkt als iets wat mijn nichtje ook heeft gehad toen ze een babietje was. Er was (volgens de dokter) weinig tegen te doen en smeren hielp volgens hem ook niet. Dat klopte wel aardig, maar mijn schoonzus heeft toch regelmatig amandelolie op de plekjes gesmeerd om ze een beetje soepel te houden.

Het heeft wel een hele tijd geduurt voor het over was, maar ze is er helemaal ongeschonden uit gekomen en heeft verder ook geen last van eczeem.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

KT

Ik gebruik lannette-creme en geen vaseline en ook geen olie, ivm afsluiting van de huid. Ik heb daar zelf erg veel last van. Bij mijnzoontje zie ik ook dat zijn huidje juist actiever wordt, als er iets op gesmeerd wordt met vaseline of olie er in. Lannette-creme is op basis van lanoline, wat jij dus ook al gebruikt hebt.
Patricia

wat denk je zelf dat het is? Ik hoop toch wel dat het een arts van het cb was die zei dat het geen eczeem is, en geen verpleegkundige. Als je wilt weten of het geen eczeem of schimmel is, kun je het beste de huisarts vragen, vind ik. Die is er beter in thuis dan een jgz-arts.

Terug
Bovenaan