droog huidje

Sinds het weer omgeslagen is van heel warm naar regen etc. heeft mijn zoontje hele droge armen gekregen. Of het een soort exceem is weet ik niet.
Hij gaat om de dag in een olie bad, en smeer hem nu dagelijks in met oliegel (etos merk). Zijn armen  worden nu wel minder droog, maar ook zijn knieholtes en rug worden nu wat droger.
Moet ik er nu mee naar de dokter gaan of kan ik doorgaan met smeren en even afwachten? ik ga niet graag voor elk  wissewasje naar de dokter, probeer het eerst zelf op te lossen.

gr Sandra

Hallo

Onze zoon had bij de geboorte al een droge huid. ( zat lekker 43 weken bij zijn moeder )en ik kreeg het advies om hem in een badje met balneumolie te doen, wel stervens duur maar het hielp. Nu smeer ik hem dagelijks in met een bodylotion van zwitsal ( maar je zal ook andere bodylotions hebben).

Kijk het maar even aan tenzij je kind er last van heeft.

hoi

probeer eens amandelolie van kruidvat.

als het na een paar dagen nog niet over is gewoon naar de huisarts misschien is het toch een soort exceem over misschien is je kindje gewoon gevoelig voor bepaalde stoffen.

groetjes melek

Hoi,

Hier ook een kindje met een hele droge huid. Wij gebruiken ook balneum badolie. Dat werkt echt heel goed. Toen wij er even mee stopten, kreeg ze meteen weer velletjes. Ik smeer haar ook twee keer per dag in met balneum babylotion. s ochtends meestal helemaal en s avonds, na haar badje, alleen in haar gezicht.

Wat mijn kraamhulp ook vertelde, is dat het soms ook helpt om je kindje niet elke dag in bad te doen. Water droogt uit.

Succes,

Desiree

Op advies van de cb arts doen we hem nu om de 2 dagen in bad, en gebruiken we balneum olie. Maar nu weet ik niet of ik hem na het bad nog in kan smeren met iets anders, of dat dat de werking van de olie verstoord.
Of we zouden ook balneum bodylotion moeten gebruiken natuurlijk.

Doeg

Mijn dochter heeft ook een hele droge huid. Ik smeer haar elke avond in met Calendulamilk van Weleda; Calendula werkt ook bij lichte eczeem en uitslag; dus je zou het eens kunnen proberen; het is heel zacht voor de huid en werkt goed bij pukkeltjes e.d.

Terug
Bovenaan