Drop eten tijdens zwangerschap

<p>Hoi allemaal, </p><p> </p><p>Toch even een vraag.. </p><p>In de lijst met dingen die je niet (teveel) mag eten tijdens je zwangerschap staat drop vermeld, toch zie ik vaak hrt advies om bij een lage bloeddruk zoute drop te eten. </p><p> </p><p>Hoe zit dit nou eigenlijk? </p><p> </p><p>Ik ben een enorme drop liefhebber die al sinds begin zwangerschap geen dropje aangeraakt heeft namelijk :p</p>

Zoethout in drop werkt bloeddruk verhogend. Daarom mag je t in principe niet zoveel. Maar als je een te lage bloeddruk hebt kan t dus zorgen dat je bloeddruk weer normaal wordt. 

Ik had ook lage bloeddruk tijdens de zwangerschap. Ik mocht van de vk een zoute dropje als ik een dip kreeg. Dan gaat de bloeddruk weer vlug omhoog. Ik had een klein zakje altijd bij me. Verder af en toe een keer een dropje gegeten.

Oke, thanks :)  begreep dat er een stofj in drop zat, en dan met name in het zoethout dat voor gedragsproblemen kan zorgen bij je baby, dit was voor zover ik las nog niet bewezen maar wel onderzocht

Ik eet gewoon een dropje hoor... Eet heus geen zakken per dag. Maar paar dropjes kunnen echt geen kwaad. Of je moet idd een hoge bloeddruk hebben. 

Ik ben morgen 35 weken zwanger en eet mijn hele zwangerschap al drop. Geen hele zakken zoals ik voor de zwangerschap wel kon hahaha maar af en toe een klein handje. 
Mijn bloeddruk is elke keer gewoon prima, dus denk dat als die prima is het echt geen kwaad kan om af en toe wat dropjes te eten hoor!
Geniet ervan. 

@neikolein dat heb ik ook gelezen, maar ik heb gelezen dat de reden daarvan niet zozeer is omdat je bloeddrk er snel hoog van wordt,  maar omdat er een onderzoek geweest is naar een stofje dat in zoethout zit dat schadeljk zou kunnen zijn voor je kindje na de geboorte, het zou hierdoor een gedragsafwijking ofzoiets kunnen ontwikkelen... maar het lijkt erop dat ik de enige ben die dat ergens gelezen heeft hahah

Terug
Bovenaan