Drop

Ik weet dat je geen drop mag tijdens je zwangerschap (maar jongejonge wat is dat lekker!!!). Maar om welk schadelijk stofje in drop gaat het dan eigenlijk? Weet iemand dat? Ik neem aan dat net als met koffie een keer een dropje (of een paar) geen kwaad kan. Of toch wel?
 
Het komt door de stof zoethoutwortelextract, (ascilinezuur?? ik ben helaas geen scheikundige :)
Het verhoogt het cortisolgehalte (stresshormoon) in je bloed. En door het zout kun je meer vocht vasthouden.

Ik zou inderdaad gewoon kijken of je gevoelig bent voor hoge bloeddruk. Is dat niet zo, dan kunnen af en toe wat dropjes echt geen kwaad.
 
Ik zou me er niet te druk om maken. Ik eet ook gewoon drop en heb een super lage bloeddruk. Je moet er gewoon op letten. Als je de volgende keer bij de verloskundige een hogere bloeddruk hebt eet je gewoon wat minder drop. Succes ermee!
 
Da's lekker, dit heb ik dus nooooooooit geweten hé. Ik ben nu zwanger van de tweede en ik heb toevallig vanmorgen een zakje trekdrop gekocht toen ik boodschappen aan het doen was. Dat kan ik dus wel vergeten om die naar binnen te werken. Jammer.
 
Terug
Bovenaan