Drop

Weet iemand waarom je geen drop zou mogen eten als je zwanger bent?
Heeft het te maken met je bloeddruk, want als dat zo is begrijp ik niet dat het in het begin van de zwangerschap een probleem is en lijkt het me alleen iets wat je niet mag eten als je een hoge bloeddruk hebt.

Ben benieuwd naar jullie reactie!

Mijn vriendin wist het antwoord hierop niet en ik een echte dropgek...
 
hoi meid,
alles goed? een van de redenen dat je geen drop of eigenlijk niet teveel drop mag eten is omdat drop veel zouten bevat. wat erg slecht is voor je bloeddruk. deze kan hierdoor erg stijgen wat een gevaar is voor jezwangerschap. maar je mag het wel eten. alleen echt met mate.

groetjes.
 
hoi, drop mag je niet eten imdat er een stof in zit die je bloeddruk verhoogt, wat zelfs als je bloeddruk niet te hoog is slecht kan zijn, omdat het vooral te maken heeft met een verhoogde bloeddruk ten overstaan van normaal, wat weer tot ziekte kan leiden waardoor je je kindje kunt verliezen.
jeetje ik heb het dus van de week gelezen, d8 dat het aan het zout lag, en dit is wat ik er nog van weet.....hahaha vergeethormonen heet dat

groetjes brenda

ps met mate mag wel hoor, geen hele zakken per dag
 
Dat je geen drop mag eten heeft niks met het zout te maken (overigens zit in zoete drop niet zoveel zout), maar met de stof  glycyrrhizine in drop  kan de bloeddruk verhogen. Je kunt op www.voedingscentrum.nl alles lezen over wat je wel en niet mag eten EN waarom niet.

Groeten,

Ink

P.S. Dat zout veel invloed heeft op de bloeddruk is wetenschappelijk ook al weer achterhaald.
 
Hoi hoi,

Ik ben net als jij dropgek, je kunt wel zeggen dat ik er aan verslaaft ben.
Ik eet zakken met drop en mn bloeddruk is nog nooit hoog geweest.
laatste keer dat ik bij de vk was was mijn bloeddruk 110/60. Dus heel netjes.
Ik weet niet of jij vaak een hoge bloeddruk heb, anders lijkt het me geen probleem om drop te eten.

P.s. ik eet wel zoete drop een geen zoute.

Groetjes, Ris 31w1d
 
hoi,
Ris ik wil toch nog even reageren, het slecht zijn van drop heeft nix met zout te maken maar een andere stof die in drop zit, dus het eten van zoete drop is niet beter dan zoute drop. dat jouw bleoddruk goe dis is natuurlijk helemaal te gek maar je kunt anderen hierdoor niet aanraden om gewoon zakken te eten dat kan voor eene ander wel gevolgen hebben en zelfs gevaarlik zijn!

groetjes brenda
 
Hoi,
Ik weet niet of het zo'n vaart loopt. Als je al een hoge bloeddruk hebt, zou ik de drop laten staan, maar zo niet, dan kan het niet zoveel kwaad. Ik ben juist als ik zwanger ben helemaal gek op drop en vooral de hele zoute (maar ik lees dat dat niet uitmaakt). Okee, ik eet niet een hele zak per dag, dan wordt ik gewoon te dik. Ik heb juist eerder een te lage bloeddruk (waardoor je nogal snel flauw valt), dus ik moet er niet aan denken hoe laag die dan zou zijn zonder die drop. Voor anderen zou ik zeggen: let gewoon goed op wat je lijf aangeeft! Als je je goed voelt, is het meestal ook goed met je bloeddruk, lijkt me.
Groetjes Ivy
 
Hoi Brenda,

Ik heb helemaal niet "aangeraden" om drop te eten, hoe kom je daar nou bij????

Als je bloeddruk ok is, lijkt het me geen probleem om eens een dropje te eten.

Groeten Ris
 
Terug
Bovenaan