Drop

hallo meiden,
ik vroeg me af... ik hou heeeeel erg van drop maar dat is toch niet echt goed als je zwamger bent? ik heb van die suikervrije dropjes maar neem er zo afentoe (elke dag of om de dag) 2 of 3 van is dit te veel?? zeker nu met die hitte kan ik een zout dropje wel waarderen en heb er sinds ik zwanger ben dubbel zoveel trek in!
wat zijn jullie ervaringen met drop?
 
hahahaha zo herkenbaar.... vooral die ovaaltjes... mjammie.
Maar goed dat was je vraag niet.
Het gaat niet zozeer om de suiker (is ook niet goed teveel) maar zout is ook niet okee. Je bloeddruk kan ervan stijgen en dat kan gevolgen hebben.
Ik heb in mijn vorirge zwangerschap wel af en toe een dropje gegeten en doe het nu ook. Niet iedere dag en dan max 2 van die ovaaltjes. Blijkt uit een bloeddrukmeting dat je bloeddruk stijgt, dan moet je er helemaal mee stoppen.
Maar je mag zoveel niet en zo lang alles okee is, moet het soms best kunnen hoor. Zeker nu.
Dus geniet met mate van die overheerlijke dingen

Liefs Reneke
 
Wat Reneke ook al schrijft, met mate is er niets verkeerd aan. Ligt ook erg aan jezelf. Als je een (erg) hoge bloeddruk hebt is het onverstandig, maar als ie aan de lage kant is kan het minder kwaad.
 
Niet overdrijven met wat je wel en niet mag eten hoor.
Af en toe een dropje (of 2 of 3) kan echt geen kwaad hoor.
Gewoon gezond eten dan is er niets aan de hand.
Even opletten met rood vlees en rauwe-melk-kaas (die ik niet eens tegen kom) en verpakte vis.

Snoepen en frisdrank drinken met mate, fruit en groenten lekker veel, dan hoef je je echt geen zorgen te maken.
 
Hier nog een dropfan!!

Ik heb het geluk dat ik een lage bloeddruk heb van mezelf dus ik heb het heerlijke genot dat ik dagelijks drop mag eten!

Mijn bloeddruk gaat er wel van omhoog, maar de laatste keer was het een normale bloeddruk, dus helemaal prima!

Zolang je geen zakken leeg eet per week zou ik me niet druk maken hoor!
 
hoi,
Ik houd ook van drop, dus heb het één en ander op internet opgezocht. Een paar dropjes is niet erg, daar stijgt je bloeddruk niet van.
Er is wel een onderzoek geweest waarin wordt gezegd dat je niet meer dan 200gr per week mag. Er zit namelijk een stofje in drop die door de placenta heengaat en hiervan wordt gezegd dat je baby dan kans heeft op gedragsproblemen....Maar die paar dropjes die je eet per dag zullen dit heus niet veroorzaken.
 
Drop....mmmmmm
Tot nu toe gaat het goed hier. De vorige zwangerschap had ik tegen het einde zo'n behoefte aan drop dat ik een halve zak in een keer achterover heb gedrukt! Voelde me gelijk schuldig, maar het is goed gekomen. En van drop eten krijgt je kind echt geen gedragsproblemen, heeft puur met je bloeddruk te maken.
 
Ohhh gelukkig!!
nou mijn zakjes zijn 100 gram per zakje en ik heb er 2 staan en daar doe ik al 3 weken mee ;)
thnx voor jullie reacties!
 
Terug
Bovenaan