druivensuiker

een vraagje
ze zeggen dat als je kindje de nachten moeizaam door slapen, dat je druivensuiker moet geven, wie heeft of doet dit ook,ik probeer echt van alles om mijn zoontje de nacht door te laten slapen,
 
Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar ik deed in de laatste fles voor hij ging slapen een schepje rijstebloem gewoon eerst een telepeltje als je zoontje nog vrij jong is.
 
Het lijkt mij onlogisch om druivesuiker te geven, omdat je daar meestal juist actief van wordt. We hadden onze kleine van 7 maanden laatst een stukje gesuikerde pannekoek gegeven en vervolgens werd hij vreselijk druk en bewegelijk.
 
Hallo...
Druivesuiker geven door de laatste voeding, dat heb ik ook vaker gehoord. Op het forum voeding staat daar ergens wel wat over. Zelf, moeder van een 7 weken oude baby, nog niet gegeven. Dit omdat we wel het theelepeltje rijstebloem geprobeerd hebben. Gevolg, ons zoontje kreeg de hele nacht last van darmkrampjes! (ze hebben dan kans op verstopping) Druivesuiker zou er trouwens voor zorgen dat de suikerspiegel van je kinje niet zo laag wordt wanneer het een aantal uur geen voeding krijgt. Het gewicht,de leeftijd en de snelheid van vertering zouden een rol spelen bij het doorslapen. Wij laten nu ons zoontje zelf bepalen wanneer hij er aan toe is. Maar ik denk dat wanneer je kindje zwaar en oud genoeg is, je wel eens wat dingen kunt proberen. Veel succes!
 
Hebben wij ook geprobeerd bij ons zoontje van 8 maanden Dextropur door de laatste fles .Nou hij werd Hyper en heeft ons tot een uur snachts bezig gehouden wilde dus echt niet slapen ( wij hadden deze tip van de apotheek)
Misschien dat hij bij jongere babys wel helpt???
succes !!!
 
als hij vier maandjes is, gewoon lekker rijstepap door de fles doen. Hij slaapt dan met een goedgevulde maag. en slaapt zeker in het begin ineens 6 a7 uur achtereen. Heerlijk is dat....
 
Ja dat van de daling van de bloedsuikerspiegel is volgens mij meer voor de heel jonge baby's hoor. Ik zou inderdaad doen wat de anoniem hierboven zegt, probeer die rijstebloem eens.
 
Terug
Bovenaan