Druk, druk en nog eens druk!!

Als ik druk ben geweest, heb schoongemaakt of iets dergelijks dan doet mijn bovenbuik enorm zeer. Het drukt dan gigantisch. Ik moet dan gewoon rustiger aan doen, maar das moeilijk! Ik dacht dat doe ik wel even maar dat valt tegen hoor. Je denkt van alles nog te kunnen maar je merkt aan je lichaam daarna dat die het niet meer aankan. Je er aan toe geven is moeilijk hoor. Nog twee ochtenden werken en dan kan ik gelukkig met verlof. En ja, ik zal proberen om rustig aan te doen. Sterker nog: ik moet niet veel actieve dingen meer doen, anders krijg ik enorm last, ook van harde buiken. En je wilt toch als moeder het beste voor je kind en mijn eigen lichaam!

Heel herkenbaar! Ook hier is het druk druk druk. Zelfs zo druk dat ik echt 2-3 weken niet op het forum ben geweest. Weekje vakantie gehad en goed uitgerust, maar sindsdien weer druk op het werk en thuis. De verbouwing is sinds de vakantie wel enorm opgeschoten. Ik was met de jongens en mijn moeder op vakantie, manlief was thuis om te werken en te klussen. Helaas heb ik tijdens het beitsen van onze nieuwe eettafel afgelopen weekend de kwast aan mijn man moeten geven. Het lukte gewoon niet meer. Toen besloten dat ik niet meer meehelp met klussen. Balen, maar het is beter zo. Nog 8 dagen werken en dan heb ook ik verlof (29 dec uitgerekend, ben vast de laatste van dec-forum). Sterkte met de harde buiken! Groetjes Annemieke

Hoe moeilijk ook, rusten is echt ht beste.
Ook ik vind het heel moeilijk. Behalve last van harde buiken krijg ik ook ontzettend pijn in bekken en schaambeen.
Zelfs huishouden als stofzuigen kan niet meer, zo vervelend.
En ik vind het zooooo lastig in combi met mn nesteldrang, AAARGHHH.
Dus wilde manlief helpen en een kast in elkaar zetten, maar na een halve kast heb ik het opgegeven. Ik baal er enorm van, maar het is niet anders.
Geniet lekker van je verlof straks, rust goed uit want al die energie heb je nodig voor bevalling en tijd erna.

Liefs

heel herkenbaar. ben nu al 2,5 week thuis maar mnijn verlof is officieel ingegaan deze week. maar ondanks de premature weeen en bekkeninstabiliteit waar ik nu behoorlijk veel pijn van heb, kan ik het niet laten om alles klaar te willen hebben en alles op orde te maken. Pffff mijnn energie voorraadje staat haast op nul. maar aan de andere kant herken ik het ook wel van de vorige keer. toen was ik ook heel onrustig en kon ik geen rust nemen.
ik heb er overigens geen nadeeel van ondervonden tijdens en na de bevalling hoor. het voordeel was juist dat ik lekker in beweging bleef en daardoor alle spieren ook nog enigzins heb onderhouden dat heeft er wel voor gezorgd dat de bevalling ook lekker vlot ging.

Liefs

Ik heb een moeder die deze week mijn nesteldrang voor me uitleeft op mijn huis. Ze is maandag op zolder begonnen en is nu al bij de keuken. De koelkast krijgt een beurt. Morgen alleen nog de laatste babywasjes, de wc en badkamer.
Wat een rust geeft dat!!! Ik baalde begin deze week vreselijk in elke kamer waar ik kwam was wel wat vies of niet in orde. Nu tref ik het wel!!!

Die harde buiken herken ik. Heb er af en toe zo'n last van dat ik moet gaan liggen. Kan dan echt niet meer rechtop blijven zitten/staan. Mn verlof is nu ingegaan, dus kan nu uit gaan rusten.
Voel me soms wel schuldig ten opzichte van mijn man want hij doet echt alles in huis wat koken, afwassen etc betreft. Gelukkig hebben we 2x in de week iemand die een ochtend schoon komt maken, hoeft hij dat niet te doen...

Terug
Bovenaan