Druk, drukker, drukst

Hoi mama's,

Sinds anderhalve maand ben ik weer aan het werk. Ik werk 4 dagen, omdat ik anders mijn leidinggevende functie op moest geven. Aangezien ik behoorlijk lang avondstudie heb gedaan om dit te bereiken wilde ik dit niet. Op zich redt ik het wel hoor met alles, maar het is wel druk en wanneer dingen net even ietsjes anders lopen, dan is het nog drukker. Op de dag dat ik vrij ben doe ik een hoop in het huishouden. Soms is er  geen eens  tijd voor een !!!  Hierdoor heb ik helaas weinig tijd voor mezelf.  Wie herkent zich  hierin en hoe maken jullie vrije tijd voor je zelf???

Groetjes,

Mama van Sigrid  
 
Ben je alleenstaand?



Misschien moet je overwegen om voor weinig zo'n portugese
schoonmaakster in te huren. Laat haar lekker poetsen terwijl de kleine
in de box zit en jij met je voeten omhoog op de bank met een kopje
koffie.

 
Hoi mama van Sigrid,

Mijn situatie is iets anders, ik werk 2 dagen en heb dus iets meer ruimte voor het huishouden. Maar ik heb me voorgenomen om 1 dag echt te zorgen dat ik me "stort" op het huishouden wanneer Stan slaapt. De rest van de tijd breng ik samen met Stan door óf hij speelt in de box en ik drink lekker een kopje . Ik vind dat hij best eventjes (zolang hij het accepteert en anders even 5 minuten tegensputteren) zich alleen mag vermaken.
Omdat hij nu veel kruipt en over de hele vloer heen gaat (en we hebben een hond die momenteel lekker verhaart) zorg ik er wel voor dat ik snel voor het oog stof gezogen heb of met de wisser over de vloer ben gegaan.
Daarnaast doet mijn vriend ook redelijk wat (voor mannen-begrippen). Mijn schoonmoeder past één dag in de week op en ze kan niet zo goed "stil zitten". Dus op de tijden dat Stan slaapt, pakt zij het strijkijzer en strijkt de hele "week-was". Maar dat is echt geluk hebben hoor....
De douche maak ik schoon tijdens mijn eigen douche-aktiviteit. Even met een sponsje&anti-kalk over de tegels e.d. en daarna zelf shampoo-en.

Als je een partner hebt, zou ik hem  vragen  of hij 's avonds eens even een doekje door de wc te halen ofzo. Het is voor jou intensief om werk en zorg voor je kind te combineren, hij/zij zal óók zijn steentje moeten bijdragen. Toch?

En soms gewoon even de boel de boel te laten kan ook! Je moet ook iets voor jezelf overhouden anders houd je het niet vol.

Succes!

Groetjes Marieke
 
Hoi
Ik werk sinds kort nog maar 2 dagen dus heb wat meer tijd. Ik doe elke dag wat in huis. Toen ik meer uren werkte deed ik ook veel in de avonduren. Muziekje aan en in een paar uurtjes heb ik al een hoop gedaan.Het wassen en de strijk doe ik nog steeds   's avonds. Mijn man werkt 40 uur dus ik vind dat ik van hem niet kan verwachten dat hij ook nog eens uitgebreid het huis gaat poetsen en daarnaast zorgt hij voor de klussen en de boodschappen.  
Als ik nu dus aan het poetsen ben neem ik ons mannetje  overal mee naartoe.
Hij "helpt"me of speelt maar is wel bij mij in de buurt. Sinds hij in ons gezinnetje is gekomen ben ik ook minder perfectionistisch geworden en dat scheelt al een hoop tijd. Ons huis ziet er altijd netjes uit en als het eens een keer niet zo is dan maar niet!

Als hij slaapt dan neem ik de tijd voor mezelf, effe lekker met een boek op de bank, schilderen  of achter de computer schrijven op dit forum .
In jouw situatie zou ik overwegen om een hulp in de huishouding te nemen. al is het maar voor een halve dag per 2 weken. Je kunt haar dan toch de grotere dingen laten doen? (ramen lappen, badkamer etc.)
Succes ermee!
 
hallo werkende moeders...
ppfff..dacht dat ik me een beetje aanstelde...die kleine is nu 6 maanden maar ik geloof dat ik het nu wel een beetje moeilijk heb, werk ook 4 dagen..maar ik MOET zoveel van me zelf, wil graag mn vriendjes en vriendinnetjes zien, dan hebben we nog een opa en oma die de kleine veeeeeeeeeeel te weinig zien (en hun zijn wel de laatste waar ik zin in heb ;-) en dan nog het huishouden, je eten, je boodschappen, je sport, enz. enz.
Heb sinds kort dan ook maar een werkster (die het natuurlijk nooit zo doet als ik het wil, maar ik ben allang blij dat er iemand is die me helpt) want ja die mannen....
Ben er toch ook over na aan het denken om 3.5 dag te werken 1 week 4, 1 week 3 dagen volgens mij ben ik dan wel een leukere moeder...Maar ik voel me soms zo een watje dat ik het niet aan kan ofzo..?? Want ik ben toch niet de eerste en de laatste moeder die 4 dagen werkt?? Hoe dan al die andere het dan vraag ik me weleens af?
 
Poef 4 dagen werken. Dat zou ik nooooit volhouden. Ik werk 1,5 dag en vind dat meer dan genoeg. Kan zo optimaal genieten van mn kleine vent. 1,5 dag gaat hij naar de creche en daar heeft hij het ook prima naar zijn zin. Huishouden is niet teveel werk als je zo weinig werkt.
Misschien moeten jullie ook gewoon minder gaan werken (als dat financieel haalbaar is).
Kan je misschien idd een leukere moeder zijn. Ik kan ook niet altijd lief en vrolijk zijn als ik moe ben.

Succes
Caroline
 
Hoi,

Ik werk ook 4 dagen. Als ik minder had willen werken had ik  een andere baan moeten zoeken. Ik vind mijn werk erg leuk dus 4 dagen werken is geen probleem. Het  vergt wel goede organisatie. Ik krijg veel hulp van mijn man ondanks dat hij fulltime werkt. Dat scheelt en een werkster zou nog beter zijn, maar die heb ik nog niet kunnen vinden. Nu komt af en toe mijn moeder tegen betaling  bij me soppen.  Wat bij mij ook werkt is dat ik vaker dingen 's avonds doe, zoals bijvoorbeeld wassen. Vroeger deed ik dat altijd in het weekend en op mijn vrije dag.  Ik wil graag nog een kind over een tijdje en dan zal ik toch uit moeten gaan kijken naar een andere baan want dan wil ik eigenlijk  niet meer dan 3 dagen werken. Nog geen idee wat ik dan wil gaan doen.

Gr
Lies
 
Terug
Bovenaan