druk en actief kind

Hallo allemaal,

Ons zoontje van 11 maanden is werkelijk een schat, altijd vrolijk en erg ondernemend. Daarbij is hij ontzettend druk. Hij wil geen moment op mijn schoot zitten en verzet zich dan hevig (best wel jammer, dat we eigenlijk nooit even lekker kunnen knuffelen). Ook op het kdv hebben ze gezegd, dat hij drukker is dan het 'gemiddelde kind'. Hebben jullie ook drukke kindjes? Moet ik me zorgen gaan maken of denken: De een is druk, de andere rustig! Ook op bezoek gaan bij andere mensen is vaak erg lastig, omdat hij alleen maar wil ronrkruipen en niet 'eventjes' stil op schoot wil zitten met een boekje bijvoorbeeld.
Binnenkort gaan we een weekje op vakantie. Tegen het vliegen zie ik best wel op. Hoe hou ik mijn zoontje 4 uur op mijn schoot?

Ik heb gewoon even een geruststellend woord nodig.

Alvast bedankt
Groetjes van Martine
 
Hoi,

Ik heb ook een actief kind van 11 maanden. Ze is gewoon heel de dag bezig. Ik vind dat niet perse druk, ze maakt niet veel herrie ofzo. Ze is wel heel de dag op onderzoek uit. Een boekje lezen vindt ze leuk, maar zomaar op schoot zitten, nee.
Ze heeft gewoon lekker veel energie. En daardoor slaapt ze heerlijk. Prima toch. Beter dan een kindje dat heel de dag maar een beetje voor zich uit zit te staren.
En tja 4 uur vliegen, daar moet ik niet aan denken. Dat zou ik niet doen met mijn dochter.

Groetjes
 
Hoi,

Ik heb zelf nog nooit zo'n reis ondernomen met mijn zoon. Maar ik heb wel een druk kereltje.
Er zijn tabletjes (homeopatisch) op de markt speciaal voor onrust op het foute moment. Ik geloof dat deze van "rescue" zijn. Vraag maar eens na, ze schijnen goed te helpen.
Verder, neem lekker veel drinken mee en speelgoed om de kleine af te leiden. Hij zal 4 uur lang in een soort auto-stoeltje vast zitten, dus wat afleiding is goed voor jullie allebei.
En hoogst waarschijnlijk door het geluid en het geschommel zal de kleine een grote tijd slapen, hoop ik voor je. Misschien is de kleine effe goed uitputten voor de reis een goed idee, dan slaapt ie zeker :)

In ieder geval succes en laat ons weten hoe het gegaan is :))
 
Hoi, heb nu al medelijden met je....Ons zoontje Jens 11 maanden is ook zijn actief mannetje. Wij zijn in juni gaan vliegen ook 4 uur naar Fuerteventura. De heenweg vlogen we 's avonds en heeft hij ongeveer 2 uurtjes geslapen...dus we dachten dat gaat goed. De hele nacht is hij verder van de retteketet geweest en heeft hij absoluut niet meer geslapen. De terugweg zal ik je de details besparen. Maar ja, jou zoontje is nu al wat ouder dan Jens toen en wie weet valt het allemaal wel mee. Vond het wel een drama om hem 4 uur lang op schoot te entertainen.

Groetjes, succes en veel plezier...

Patty
 
Het is fout van het KDV om zich uit te spreken over je zoontje op deze manier. Drukker dan een gemiddeld kind? Hoe kunnen ze dat aantonen dan?
Zo maak je ouders alleen maar meer ongerust. Je moet het wel op iets kunnen baseren, en dat is tot nu toe nog steeds een test. Dit kan pas op de basisschool gedaan worden helaas.
 
Hallo

Onze zoon is nu 13 maanden en al sinds de geboorte (sterker in mijn buik al) een erg energiek kind. Ik maak me daar nu echt nog niet druk om hoor. de ene is nu eenmaal drukker dan de ander. En ja even lekker rustig op schoot zitten is er niet bij, maar een bijkomend voordeel....meneer is al om 5 uur uitgeteld en ligt dus al om half 6 te pitten...heerlijk rustige avond voor papa en mama ;)

Suc6 met je vliegreis. Helaas heb ik daar geen tips voor je

groetjes lilian
 
Terug
Bovenaan