Ik zit met een klein probleempje. Mijn zoontje is een lief en rustig mannetje. Kan heerlijk een uur lang alleen bezig zijn. Maar zo gauw zijn broertje of er een vriendje komt dan gaat het los. Jeetje meneer kan niet meer geconcentreerd met iets bezig zijn, ontzettend snel afgeleid maar ook ontzettend opgewonden en boos zijn als iets neit gaat zoals hij wil dat het gaat. Hij zit ook nog eens in een klas met 31 kinderen. Ook daar zijn natuurlijk etterbakjes bij en hij gaat zo met zijn klas mee. Maakt hem niet uit dat hij straf krijgt, maakt hem niets uit dat juf met mama praat hierover. Soms is hij wel heel verdrietig maar praat er niet over hij houdt het allemaal binnen in hem.
Zijn gedrag komt volgens mij omdat hij te gevoelig is voor externe prikkels en hij deze niet om kan zetten in zijn hoofd. En deze prikkels als het ware als zeer negatief ervaart en deze dan ook negatief beantwoord in zijn gedrag.....
Weet iemand hoe ik hiermee om kan gaan en of er misschien iets aan te doen is ( ik gebruik nu bijvoorbeeld valdispert rust voor kids) Maar misschien is er toch iets anders voor te geven..
Hij is nu 5 jaar en zit in groep 3. De kinderen zijn allemaal een jaar of 2 ouder . HIj heeft groep 1 overgeslagen.
Groetjes
Zijn gedrag komt volgens mij omdat hij te gevoelig is voor externe prikkels en hij deze niet om kan zetten in zijn hoofd. En deze prikkels als het ware als zeer negatief ervaart en deze dan ook negatief beantwoord in zijn gedrag.....
Weet iemand hoe ik hiermee om kan gaan en of er misschien iets aan te doen is ( ik gebruik nu bijvoorbeeld valdispert rust voor kids) Maar misschien is er toch iets anders voor te geven..
Hij is nu 5 jaar en zit in groep 3. De kinderen zijn allemaal een jaar of 2 ouder . HIj heeft groep 1 overgeslagen.
Groetjes