Druk kereltje, soms bijna niet rustig te krijgen

Hoi,

Wie herkent dit?
Mijn 2 kindjes zijn nu 14 dagen oud, met ons meiske gaat alles goed.
Zij heeft vanaf het begin in het ziekenhuis bij mij op de kamer gelegen en is een rustig meiske.
Ons kereltje heeft 5 dagen op de neonatologie gelegen en vanwege de keizersnede kon ik hem maar 2 keer per dag bezoeken.
We hebben erg veel gemist qua verzorging, dit gebeurde door het verpleegkundig personeel.

Gelukkig mocht hij vorige week woensdag met ons mee naar huis en hebben we ons gezin compleet.
Nu valt het ons op dat hij soms erg onrustig is en met z'n armpjes en beentjes om zich heen maait, ook tijdens het slapen.
Hij schrikt ook als je hem aanraakt en is vaak erg gespannen.
Hij ontspant pas als ik hem heel stevig vast houd in mijn armen en hem knuffel, hij herkent ons gelukkig wel.

Wie herkent dit?
We vinden het zo zielig voor hem.
Hij vindt het overigens heerlijk om samen met zijn zusje in de box te slapen, we hebben hier een dikke matras in zodat ze comfortabel kunnen liggen.
Ze liggen dan met de handjes bij elkaar en kijken elkaar aan, zo schattig.

Groetjes Patricia
 
Hoi Patricia,
Mijn dochtertje had dit ook, ik ben haar toen gaan inbakeren met pacco doeken. Dit heeft haar een stuk rust en gevoel van geborgenheid gegeven. Ze werd toen gelijk een stuk rustiger.

Heel veel succes!
gr.Eveline
 
Wat mijn vriendin bij haar twins deed was tegen voorschriften lekker bij elkaar in bed laten slapen , de een maakte de ander rustig enzo..

In bakeren kan ook helpen, lekker strak in een bedje leggen ook... waarom hebben ze niet gewoon bij elkaar gelegen in het ziekenhuis?? dat had toch veel gezelliger voor ze geweest nu was het meteen een koude bedoeling...meestal laten ze ze wel bijelkaar..

14 dagen is ook nog maar kort geleden dus heeft nog alle tijd om te wennen misschien wat langzamer als jullie andere kindje   maar dat komt wel goed denk ik..
 
Hoi Patricia,

Jullie kereltje is de eerste 5 dagen op deze boze wereld ook erg veel alleen geweest. Niet alleen zijn zusje waar hij 9 maanden bij in de buik heeft gezeten was er niet, maar ook zijn mama die toch al heel vertrouwd was kon niet veel bij hem zijn.
Dit heeft zelf op pasgeboren kindjes een hele impact, heeft met een stukje hechting te maken.
Als hij zich bij zijn zusje op zijn gemak voelt zou ik het gewoon lekker zo laten. Dan kan hij ook ontspannen en zich ontwikkelen.
Inbakeren is natuurlijk ook een optie, maar niet ieder kind vindt dat prettig. Onze dochter raakte er compleet van in paniek. Toch hoor ik er heel veel positieve reacties over.
Als ze dadelijk wat ouder zijn is babymassage misschien iets. Dan went hij ook aan de aanrakingen. volgens mij kan dit pas als ze 6 weken oud zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Ben benieuwd hoe het intussen met jullie mannetje en dametje is.

Groetjes Anne
 
Hoi,

En  mijn advies is wéér heel anders.
Het klopt wel dat voor onrustige kindjes inbakeren helpt... maar bij haar zoontje is er niet allen onrust.
Die schrikreacties bij aanraking kloppen niet. Zelf is mijn dochter een dysmatuur die verkeerd in de baarmoeder heeft gelegen.
Ikzelf ben met haar naar een manueeltherapeut gegaan, en na een aanatl behandelingen was ze niet meer gespannen en schrok ze ook niet meer.

Je hebt er geen verwijzing voor nodig via de HA, je kan zelf direkt bellen en door 1 screening sessie weten ze gelijk of het nodig is (of niet)
Op de site van kiss-kinderen staan erkende therapeuten door heel nederland, alleen een www ervoor en een .nl erachter.
 
Hoi allemaal,

We zijn nu inmiddels al een aantal weken verder en het gaat steeds beter met ons kereltje.
Hij wordt al wat rustiger en slaapt verder wel goed, we leggen hem extra strak in z'n bedje.
We geven hem steeds nog dat beetje extra aandacht.
Ook ligt hij geregeld alleen in de box, hij ligt dan heerlijk geluidjes te maken en te spelen met z'n box speeltjes.
Sophie ligt dan in haar bedje of beneden in de kinderwagen te slapen.
Soms is hij nog wel kwaad hoor, dan vliegt werkelijk alles door de box, zijn speentje doet wonderen.

Ze hebben beide last van krampjes, daar hebben ze druppeltjes voor, dat helpt goed.
Verder groeien ze als kool en de kinderarts was erg tevreden over alle twee.
En wat paps en mams betreft wij zijn er erg druk mee, vooral ik natuurlijk, maar we genieten er wel van hoor!
Heerlijk om ze zo te zien ontwikkelen in hun doen en laten.

Groetjes Patricia
 
Hoi Patricia,

Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met jullie schatjes. Nog fijner dat het ook zo goed gaat met jullie mannetje. Dat jullie toch iets hebben gevonden wat helemaal bij hem past en waarin hij zich supergoed ontwikkelt. Heerlijk gewoon, dat hij niet meer zo afhankelijk is van zijn zusje.

Geniet van jullie schatjes
Groetjes Anninas
 
Terug
Bovenaan