Druk kindje...

Hoi meiden,

Ik ben benieuwd wie van jullie ook een heel druk kindje heeft....
Ons manneke is bijvoorbeeld totaal geen knuffelkindje, daar heeft hij echt geen geduld voor! Nooit gehad ook.. al vanaf het moment dat hij 2 of 3 weken oud was wou hij niet meer op m'n buik liggen kroelen en friemelde hij net zo lang tot hij "los" lag of over mijn schouder heen kon kijken naar wat er allemaal om hem heen gebeurd. Eerlijk gezegd vind ik dit best wel eens jammer...
Natuurlijk zijn wij ook mega trots op ons ventje. Hij ontwikkeld zich razend snel en is enorm sociaal en totáál niet éénkennig.. Verder is hij heel vrolijk; zolang hij maar lekker aan het spelen is.
Maar goed, hij is dus wel ALTIJD druk. Zodra ik hem op schoot neem begint hij met wroeten, net zo lang tot hij weer op de grond zit en weer verder kan kruipen/stappen/spelen.
In de box gaat hij huilen omdat hij dan niet rond kan kruipen/stappen; in de kinderstoel gaat hij huilen omdat hij vast zit en niet heen en weer kan "rennen", in de maxi cosi gaat hij huilen omdat hij dan vast zit Kortom: zolang hij vrij alle kanten op kan gaan is het prima, maar oh wee als hij in een situatie komt waarin hij eventjes rustig moet zijn!
En nu vraag ik me dus af... zou dit iets zijn wat misschien voortkomt uit zijn "baby-zijn", die constante onrust (en misschien ook wel een stukje frustratie omdat hij nog niet alles kan); of zou dit echt zijn karakter zijn en ook altijd zo blijven?
Zijn hier meiden met kindjes die dit ook hadden en wat meer rust vonden naar mate ze ouder werden? Of kan ik me maar beter instellen op een knulletje die we straks 5 minuten per dag zien als hij - staand in de keuken - een boterham naar binnen propt en dan weer naar buiten rent om te gaan voetballen (of kattekwaad uit te halen) ;-)

Groetjes, 10e

Hai!!

Mijn zoon heeft dit ook!! Hij is nu bijna 3 jaar, maar heeft nooit op schoot willen zitten. Tenminste, alleen als hij ziek of erg moe is. Het liefst speelt hij buiten. Met alles was hij heel snel. Rollen, zitten, kruipen, enz. Hij liep langs tafels met ruim 7 maanden, en met 11 maanden liep hij los!! Een week voor zn tweede verjaardag zindelijk. Hij kan fietsen, steppen, enz. Als we ergens naar toe gaan, kan hij niet rustig naast ons lopen, maar moet hij altijd rennen.

Ik kan nog vele andere voorbeelden geven. Ik denk dat het vooral met karakter te maken heeft! Elise daar en tegen is een heel ander kindje. Ze doet alles op haar gemak. Ze zit als je haar naar zet, maar doet dan verder niet zo veel. Ze begint nu wat te tijgeren. Ze kan uren in de box op haar rug liggen met een speeltje in haar handen. Zit uren bij je op schoot. Ze lijkt ook veel meer baby als Jules.

Ik weet dus niet of je wat aan mijn verhaal hebt... Maar ik denk dat je het maar moet accepteren... Aan de ene kant vond ik het ook altijd wel erg makkelijk dat Jules altijd al zo snel zo veel kon. Maar je hebt gelijk, het gaat dan zo snel!!

Gr Antoi

Nog even een aanvulling...

Ik weet zelf niet beter, maar ik krijg van mijn vriendinnen altijd te horen : "Hij is wel erg druk hè". Inmiddels zijn ze er wel aan gewend, maar van de ongeveer 14 kids (0-4 jaar) in de vriendengroep, is Jules echt wel de drukste (en de ondeugendste !!!!) van het hele stel!!

Hoi Antoi.

Dank voor je reactie! Ik hoor dat NU al op de creche, hahaha, dat Noah de drukste en "snelste" is van de andere kleine kindjes, dus dat het daardoor extra opvalt.
Ach ja, het zal inderdaad karakter zijn en natúúrlijk houd ik zielsveel van mijn mannetje precies zoals hij is, maar soms denk ik wel eens: ik zou het wel erg leuk vinden als een tweede kindje wat knuffeliger zou zijn :)

Groetjes 10e

Hoi 10e
Jou verhaal is heel herkenbaar. Dilan is ook heel erg druk. Hij kan echt geen moment stil zitten. Ook in zijn bedje draait hij alle kanten op. Dilan wil meer dan hij kan en hij loopt al voor op gemiddeld. Het liefste wil hij de hele dag lopen maar ja dat kan hij nog niet alleen. Volgens de kinderarts heeft Dilan een pittig karakter. Dilan wil nog wel in de box als hij net uit bed komt. Dit red hij ongeveer 3 kwartier. Wel verwissel ik het speelgoed regelmatig.
Groetjes Nurse

Komt helemaal goed hoor! Ons meisje was ook zo en nu doet Jens hetzelfde. Mette is veel rustiger en knuffeliger geworden. Ze willen gewoon alles meemaken en zoveel mogelijk ontdekken in zo weinig mogelijk tijd...

lfs ing

Terug
Bovenaan